מגזין רנו

הכיוון: כבר לא חוששים לקנות באינטרנט. מכוניות, ואפילו דירות

מהימים שבהם רכישת ספרים ובגדים באינטרנט נראתה חדשנית, כבר זרמו המוני ביטים ברשת האינטרנט. כיום, עם מטריות האבטחה והסטנדרטים הברורים, רכישת מוצרי צריכה ואופנה באינטרנט הפכה לשגרה – ואנחנו עוברים לרכוש ברשת גם דירות ומכוניות. מהפכה בהתהוות
לפעמים למהפכות לוקח זמן לתפוס. הימים הראשונים של האינטרנט היו ימים של פערים גדולים בין הציבור הרחב ובין יזמים בלתי נלאים. בזמן שרוב העולם גישש מול מסך ירקרק, ודרך מודם רועש ואיטי, בניסיון לשגר את הודעת הדואר האלקטרונית הראשונה שלו, היו כאלה שהבריקו וטלטלו עם מסלולים קובעי דרך. סרגיי ברין ולארי פייג' ייסדו את גוגל ואפשרו לנו לחפש ולמצוא בדיוק את מה שאנחנו רוצים, אלון מאסק ועמיתיו ייסדו את פייפאל ואיפשרו תשלום דרך הרשת, וג'ף בזוס כבר ב-1993 החל למכור ספרים באינטרנט.

ספרים, חופשות ואפילו רהיטים

כיום כבר קשה לנו לדמיין את החיים בלי השוטטות בעולם הדיגיטלי עם גוגל ומנועי החיפוש האחרים, בלי תשלומים והעברות כספים בפייפאל, פייבוקס ורבים אחרים, או בלי ההזמנות והרכישות דרך הרשת, הרבה פעמים דרך אותה אמזון, שהפכה לחנות הגדולה בהיסטוריה.

התרגלנו לרכוש מוצרי אלקטרוניקה ומחשבים ואפילו הפתענו לא מעט מומחים כשפתרנו את בעיית המדידות והמישוש והעברנו חלק משמעותי מאוד מרכישות הבגדים והנעליים שלנו לרשת. בזכות הניסיון המוצלח ברכישות העבר, ובזכות לא מעט מטריות הגנה על העברות הכספים והשירות, התרגלנו לרכוש, גם ברמה יומיומית, מוצרים יקרים מאוד, מהזמנת חופשות בקצה השני של העולם, דרך מכונות כביסה, תנורים ומקררים ועד לרכישת מניות בסכומים בני חמש, שש ושבע ספרות.

על פי נתוני Statista ל-2018, 57% מגולשי האינטרנט רכשו שם בגדים ובין רבע לחצי רכשו מוצרי חשמל גדולים וקטנים, ספרים, נעליים, תיקים ועוד. כחמישית (19%) מהגולשים אף דיווחו כי רכשו באינטרנט רהיטים ושאר פריטים לבית.

רכישות באינטרנט: שלב הבתים (והמכוניות)

בשנים האחרונות התקדמנו עוד יותר עם הפעילות האינטרנטית שלנו. כעת מותר כבר לדבר בחופשיות על הפלטפורמות האמינות והיציבות לרכישות הגדולות ביותר של משקי הבית ברחבי העולם: מכוניות חדשות ומשומשות ואפילו דירות ובתים.

בטסלה (של אותו אלון מאסק מפייפאל), למשל, רוב הסוכנויות ברחבי העולם אינן מאפשרות כלל רכישה של מכונית דרך סוכן מכירות; אולמות התצוגה שם הם, כשמם, לתצוגה ואת הרכישה מבצעים באמצעות האינטרנט. אם אנחנו מעוניינים לבצע את הרכישה באולם, גם שם יש מסופי אינטרנט, ואפילו עובדים שיסייעו לנו בתהליך הרכישה, אבל הם אינם סוכני מכירות אלא עובדים-מסייעים, קצת כמו עובדי איקאה בחולצות הצהובות.

על פי מחקר שערכה חברת התוכן "המתכנה" בשיתוף עם חברת Inbound Productions התברר כי אחוזים גבוהים מאוד מרוכשי הרכב בישראל מבצעים חלק ניכר מתהליך הרכישה באינטרנט, מדפדוף בקטלוגים של אתרי היבואנים, דרך צפייה וקריאת כתבות ומבחני דרכים ועד להתייעצות בפורומים ייעודיים.

מה דעתכם על בית באמריקה?

אצל חברת קרסו, יבואנית מותגי רכב מרכזיים כמו ניסאן, רנו, דאצ'יה ואינפיניטי, אפשר לא רק ללמוד את כל הפרטים הטכניים, פירוט הטכנולוגיות והמאפיינים, אלא גם ממש להזמין לעצמנו באינטרנט רכב לפי המפרט המדויק שמתאים לנו, ואפילו לבצע את הרכישה המלאה, כולל מימון, והכול בלי צורך לצאת מהבית.

והגענו אפילו אל עולם הנדל"ן. הרבה מעבר להצלחת שכירות קצרת וארוכת טווח, כמו בפלטפורמת AirBnB, אתרי אינטרנט שונים בארה"ב, אך גם במקומות נוספים ברחבי העולם, מאפשרים כבר רכישה מלאה באתר של דירות ובתים. אתם מוזמנים, למשל, להתרשם בעצמכם אצל אנשי RedFin ו-SparkOffer. 

בחלק מהמקרים מדובר בנכסים שמוצעים על בסיס מכירה פומבית, ואחרים מציעים נכסים במחירים קבועים. מובן שמי שמעוניין יכול במקרים ההם להצטרף לסיבוב היכרות בבית, ממש כמו שמי שירצה, בין רוכשי המכוניות, יוכל לצאת לנסיעת מבחן, אך בשני המקרים זהו לא צעד הכרחי בדרך לרכישה.

היתרונות רבים וברורים

קונים מכוניות, קונים דירות ובתים, כבר קונים כמעט הכול באינטרנט. מהם היתרונות שגורמים ליותר ויותר אנשים לבצע את הרכישות המשמעותיות שלהם דרך האינטרנט?

היתרון הכי ברור לרכישה דרך האינטרנט, גם בהוצאה משמעותית מאוד, נמצא בנוחות ובקלות הרבה שבתהליך. את כל התהליך אפשר לבצע מהמושב הנוח שמול המסך, עם ספל קפה ביתי. שפת האינטרנט היא גם שפה פשוטה וקלה להבנה. נוסף על כך, אפשר להפנות כל בן משפחה, חבר או מומחה לעיין במידע שבאינטרנט כדי להיעזר בו בקבלת ההחלטה, וכל זאת בלי צורך להביא אותו אל אולם התצוגה.

האינטרנט מציע גם מידע מקיף ביותר על הרכישה שלנו. אם מדובר, למשל, במכוניות מבית חברת קרסו, אזי אפשר למצוא באתר את כל המידע על הרכב, כולל פרטים, כתבות ומידע אינסופי. נוסף על כך, אפשר להיעזר במבחנים ובמידע הרב הנוסף שמופיע על הרכב או על כל נכס אחר, באתרים דוברי עברית ושפות אחרות.
כל הנוחות הזו מגיעה כיום עם סטנדרטים גבוהים מאוד של גיבוי פעילות מסחרית באינטרנט. בעידן שבו אפשר להפקיד צ'ק באמצעות צילום במצלמת הטלפון, קיים פיקוח אבטחה הדוק וקפדני מאוד על העברות תשלומים מיד ליד. פרוטוקולים מתקדמים של זיהוי, אבטחה ובקרה מופעלים על כל העברה של תשלומים באינטרנט, בין אם מדובר בהעברת עשרה שקלים לחבר בפייבוקס ובין אם זו העברת עלותה של מכונית בהזמנת רכב באינטרנט. לא בכדי רבים כל כך מאיתנו מרגישים בטוחים לרכוש דרך רשת האינטרנט בכל סכום.

מאחורי הקלעים של תהליך רכישת רכב מרחוק באתר האינטרנט של קרסו נמצא תמיד גם מענה אנושי בהישג יד, אם נעדיף להיעזר בו בכל שלב בתהליך. הוסיפו לזה את האחריות המקיפה ואת סביבת השירות המתקדמת של הרכב ושל מוצרים משמעותיים רבים אחרים, ותקבלו "ראש שקט" וביטחון מלא ברכישה דרך האינטרנט, גם של מכונית.

האם אתם מוכנים?


התרגלנו לקיים מסיבות רבות משתתפים דרך אפליקציה, להעביר כספים לחשבונות אחרים ולהזמין חופשה ומקרר באינטרנט. בלי ספק השלב ההגיוני הבא הוא הזמנת המכונית שלנו ברשת. כל המידע לפנינו, כל נוחות התקשורת ובניית הדגם וכמובן, כל האבטחות, ההגנות והביטחון. האם אתם מוכנים לשלב הבא?

עוד כתבות במגזין

כלכלה שיתופית – למנף, לשתף, לחסוך

מהי הכלכלה השיתופית וכיצד היא עובדת? הינה שלוש פלטפורמות דיגיטליות המבוססות על מודל הכלכלה השיתופית – מהבולטות והחלוציות בתחומן.

רנו גרנד סניק מול מיצובישי אאוטלנדר

בחרנו להשוות קרוסאובר פופולרי, מיצובישי אאוטלנדר, לרכב משפחתי שבעה מושבים, רנו גרנד סניק ולגלות מי נותן לכם יותר בנוחות, ביצועים וחסכון.
שירות רנו בעידן הדיגיטלי

חוויית שירות וטיפול ברכב בעידן הממוחשב

העידן הטכנולוגי בענף הרכב חולל מהפכה עולמית גם בתחום הטיפול ברכב: מטיפול פרטני בתקלות, לתפיסת עולם של מתן מעטפת טיפולית מתמשכת. קראו כיצד אנו מיישמים את התפיסה הזו במרכזי השירות שלנו בישראל.
* התמונות להמחשה בלבד, ט.ל.ח. להרחבה אנא ראה/י תנאי השימוש של האתר.