11 דברים שעושים את רנו מגאן RS CUP
למכונת נהיגה חסרת פשרות

מה הופך את מכונית המסלול-לכביש מגאן RS CUP לכל כך נחשקת? האם זה הניסיון הממושך של חטיבת RenaultSport על המסלול? האם טכנולוגיות המנוע והבלמים? אולי זו השלדה? ואולי בכלל העיצוב מייחד אותה כל כך? בדקנו ומצאנו לא פחות מ-11 דברים שהופכים את ה-RS CUP למה שהיא.

1. מסורת וייחוס

לא כל אחד מוכן להשקיע בחטיבה תעשייתית שלמה שכל מטרתה תכנון וייצור של מכונות נהיגה חסרות פשרות. לא רק שרנו מנהלת בגאווה רבה את חטיבת RenaultSport, או בקיצור RS, אלא שהיא עושה זאת כבר 43 שנים. החטיבה עטורת התהילה עומדת מאחורי פיתוחי רכבי ספורט למרוצים, ביניהם הפורמולה 1 היוקרתי וחוצה היבשות, וגם מאחורי פיתוח גרסאות חזקות וספורטיביות במיוחד של רכבי הכביש לבית רנו. רנו מגאן RS CUP היא בת טבעית ומרשימה לחטיבת RenaultSport ובה (וגם באחותה, קליאו RS) אפשר לנהוג גם כאן בישראל.

2. טכנולוגיית מנוע

ליבה הפועם של רנו מגאן RS CUP הוא מנוע טכנולוגי מתקדם במיוחד. נפחו הוא 1.8 ליטר והוא מצויד בהגדשת טורבו ובתכנון מקיף שמביאים להספק מדהים של 279 כ"ס, יותר מכפליים ממשפחתית ממוצעת.

באמצעות המנוע הזה משיגה רנו מגאן RS CUP האצה של 5.8 שניות בלבד במאוץ הקלאסי מ-0 ל-100 קמ"ש. המהירות המרבית של המכונית מסחררת חושים: 250 קמ"ש, שגם הם אחרי הגבלה אלקטרונית, כהסכם ג'נטלמני של מרבית יצרני הספורט-פרימיום באירופה. כדי לחוש את המהירות הזו תצטרכו בוודאי לקחת את המכונית לכבישי האוטובאן הגרמני או למסלול מרוצים מוסדר.

3. בקרת האצה – Launch Control

כדי ליהנות מהמאוץ האדיר של מנוע ומרכב המגאן RS CUP, וכדי שיופגן במיטבו פעם אחר פעם, התקינו מהנדסי רנו ספורט במכונית מערכת בקרת האצה (Launch Control). המערכת נעזרת באלגוריתם ממוחשב של מערכות ניהול מנוע ובקרת משיכה וכך אפשר לייצר את ההאצה האדירה הזו שוב ושוב וליהנות מכל רגע.

4. שלדת רכב כביש שנבנתה על בסיס גרסאות מרוץ

כדי לגרום לכל הכוח האדיר הזה "לרדת לכביש" דרך שלדת המכונית באופן יעיל, ציידו מהנדסי RenaultSport את רנו מגאן RS CUP בכמה רכיבים וטכנולוגיות שלדה הלקוחים ישירות מניסיון החטיבה במסלולי המרוצים.

בין רכיבי השלדה, דיפרנציאל ®Torsen מכני מוגבל החלקה שדוחף את המכונית קדימה גם בתנאי אחיזה בעייתיים; מוט מייצב שמקשיח את השלדה ומערכת בולמים וקפיצים שהוקשחה ב-10% ביחס לגרסת ה-RS ה"רגילה" (זו שאינה CUP) ומטרתה לאפשר לשלדת הרכב להתקדם ביציבות ובמהירות רבה ולהימנע מבריחת כוח גם תוך כדי נסיעה על תוואי דרך מאתגר.

5. היגוי ארבעה גלגלים

לצד מערך רכיבי השלדה, שדואגים לאחיזת כביש מופתית בכל תנאי, מותקנת ברנו מגאן RS CUP מערכת 4CONTROL. המערכת הזו היא מערכת היגוי לכל ארבעת הגלגלים, כלומר, כל אחד מהגלגלים יכול לפנות. כיוון הפנייה והזווית משתנים לפי שינוי המהירות והצורך וכך ה-RS CUP נדבקת כמו עלוקה לכביש. הכנסת מערכת היגוי לכל הגלגלים ברנו ספורט היא חידוש חלוצי בתחום הקומפקטיות החמות.

6. בלמים

בין הפניות צריך גם לרסן את כל הכוח האדיר של רנו מגאן RS CUP. על הפן הזה אחראים בלמי דיסק ענקיים הבנויים מחומר מרוכב (Bi-Material) ייחודי. הנדסת החומרים מקנה לדיסקים הללו סיבולת רבה ויכולת עמידה ממושכת בטמפרטורות קיצוניות של בלימות חזקות חוזרות ונשנות. ביחד עם קליפרים מבית Brembo מתקבלת במגאן RS CUP יכולת בלימה עוצמתית ובטיחותית במיוחד.

7. חישוקי סגסוגת קלה 19 אינץ' וצמיגים בחתך סופר נמוך

כדי להשיג אחיזת כביש ויציבות ברמה סופר גבוהה, כדאי שהגלגלים יהיו גדולים והצמיגים בחתך נמוך. ברנו מגאן RS CUP לוקחים את העניין הזה לקיצוניות.

חישוקי 19 אינץ' בעיצוב Diamond Cut מייצרים לא רק עיצוב מרהיב, אלא מאפשרים את התקנתם של צמיגים רחבים בחתך סופר-נמוך, R19-245/35. עם הצמיגים האלה נהג מכונית המסלול-לכביש הזו נהנה מיכולת שליטה מוחלטת, בלי לפספס סנטימטר על קצה האספלט.

8. תאורת Full LED בעלת שלושה מצבים

תנאי הנסיעה במכונית ספורט קיצונית אינם תמיד אידיאליים וברנו ספורט מבינים זאת היטב. כדי להתמודד עם התנאים, ולא רק עם תנאי האספלט עצמם, בחרו בחטיבה להתקין ברנו מגאן RS CUP מערכת תאורה מרכזית עתירת יכולת. המערכת בנויה מתאורת LED מלאה בטכנולוגיית R.S. Vision האקטיבית. המערכת מתאימה את עצמה דרך שלוש פונקציות שיתאימו לכל מצב: ערפל, פנייה וטווח רחוק.

9. מערכת שליטה – מסכים, טלמטריה

השליטה של נהג ה-RS אינה מסתיימת ביכולות השלדה, ההיגוי, הגלגלים, הבלמים והמנוע האדיר. צג המולטימדיה שמול הנהג ונוסעיו במכונית הוא צג ענק (8.7 אינץ') המונח בסידור מאונך.

נוסף על השליטה בפונקציות המולטימדיה ואחרות, המסך שולט גם במערכת הטלמטריה R.S. Monitor. המערכת מספקת שטף מידע בזמן אמת בנוגע למאפייני הנהיגה, בדיוק כפי שאוהבים קהל נהגי מכוניות הספורט.

10. בטיחות

לא רק מערכת הבלימה הקיצונית תדאג שנהגי רנו מגאן RS CUP יגיעו הביתה בשלום; המכונית כוללת מערך מקיף וחדשני של מערכות בטיחות מכל הסוגים. בין המערכות: בלימה אוטונומית, ניטור מרחק מלפנים, בקרת סטייה מנתיב וגם זיהוי כלי רכב ש"מסתתר" בשטח המת שבצידי הרכב. כל המערכות הללו, אגב, מקוריות ומגיעות ישירות מהיצרן.

ועוד משהו לסיום: נהג ספורטיבי לא צריך לוותר על הפינוקים

מושבי הספורט שהזכרנו לא רק דואגים שלא נזוז ממקומנו במהלך נסיעה ספורטיבית, אלא הם גם עטויי ריפוד אלקנטרה יוקרתי, רכים ונעימים ולעת הצורך – גם ניתנים לחימום. נהג רנו מגאן RS CUP נהנה גם ממערכת חניה אוטונומית שמאפשרת ביצוע חניה ללא מגע בהגה. אתם יודעים, רק בשביל אותם ימים שבהם קרעתם את המסלול וכבר לא נותר בכם כוח אפילו כדי לבצע חניה ברוורס. ככה זה, מכונות נהיגה אמיתיות מבינות את הנהג עד הסוף.

עוד כתבות במגזין

מסלולי מרוצים שתוכלו לנהוג בהם

הכירו את מסלולי המרוצים האגדיים באירופה שגם יאפשרו לכם לקחת את מכונית המסלול שלכם למקום הכי טבעי עבורה.

מהו רכב היברידי?

בשנים האחרונות, נכנסו הרכבים ההיברידיים לשוק הרכב ויצרו בו מהפכה של ממש. מה זה רכב היברידי, איך עובד רכב היברידי ועוד...

5 כללים לניצול מרבי של זמן נסיעת המבחן

נסיעת מבחן היא קצרה מאוד. זה אומר שאתם צריכים לבוא אליה ממוקדים ולנצל את הזמן היטב. הנה כמה כללים שיסייעו לכם במשימה.
* התמונות להמחשה בלבד, ט.ל.ח. להרחבה אנא ראה/י תנאי השימוש של האתר.