פיג'ו 208 מול רנו קליאו

מתוך מגזין autoexpress
לאחרונה קבענו שרנו קליאו היא מכונית הסופר מיני הטובה ביותר שניתן לקנות, אך האם פיג'ו 208 תצליח לערער על מעמדה?

במהלך החודשים האחרונים הגיע לשוק מגוון מסחרר של מכוניות סופר מיני, כולל דגמים חשובים לשוק המקומי, כדוגמת רנו קליאו, אופל קורסה והדגם העדכני ביותר שמצטרף לשוק כעת: פיג'ו 208.

פיג'ו 208 מבוססת על פלטפורמה חדשה, אשר מעוצבת באופן שונה מאוד מן ה-208 היוצאת ושואפת להגיע לראש הקטגוריה. אך כדי להגיע לפסגה עליה להביס את מי שנמצאת כעת בראש הקטגוריה וגם נחשבת לפייבוריטית שלנו: רנו קליאו. עד כה הקליאו התמודדה בהצלחה עם אתגרים שהציבו בפניה אופל קורסה ופולקסווגן פולו, כך שאנו יודעים שלקליאו יש את מה שצריך כדי להתמודד בהצלחה בשוק מכוניות הסופר מיני התחרותי.

לזכות הקליאו עומד מחיר תחרותי ביחס לפיג'ו היקרה יותר, אך האם ה-208 מציעה תמורה יותר טובה לכסף? זוהי המטרה שלשמה התכנסנו: לבדוק אחת ולתמיד מי מבין השתים טובה יותר במבחן דרך מלא.

על המנצחת יהיה להרשים בכל תחום. כך שנוחות, עידון, התנהגות כביש טובה, יעילות ושפע של טכנולוגיה, יצטרכו להיות משמעותיות במיוחד במכונית הסופר מיני שתנצח. העובדה שבפלח שוק ספציפי זה קיים כל הזמן מרוץ טכנולוגי הופכת את התחרות לקשה במיוחד.

פיג'ו 208

לפיג'ו ציפיות רבות. על ה-208 לגנוב מכירות ממתחרותיה באחד הפלחים הלוהטים ביותר והצפופים ביותר בשוק הרכב החדש. כך שאין ספק שיש בפניה הרבה עבודה. אחת המתחרות הבולטות היא רנו קליאו, כך שאנו בוחנים את פיג'ו 208 אשר מצוידת במנוע 1.2 ליטר PureTech ברמת אבזור Allure.

עיצוב והנדסה

העיצוב החיצוני של הפיג'ו הוא מה שתופס את העין קודם כל. בעוד שמתחת לפני השטח יש שפע של טכנולוגיה, הקווים הזוויתיים, המשטחים הנרחבים והתאורה הקדמית מבדילים בין ה-208 למכוניות האחרות שעל הכביש. פיג'ו 208 נראית מודרנית לחלוטין ומתחת לפני השטח שוכנת טכנולוגיה אשר מגבה את המראה החיצוני. הסיבה לכך היא שה-208 מבוססת על פלטפורמת CMP של פיג'ו אותה היא חולקת עם אופל קורסה, זאת לאחר ש-PSA רכשה את אופל. כמובן, כפי שיש יתרונות משותפים יש גם חסרונות משותפים וכפי שנראה בקרוב: הן גם חולקות את אותה טכנולוגיית מנוע. למנוע ה-1.2 ליטר PureTech, מגדש טורבו ושלוש בוכנות, יש מעט יותר נפח ממנוע הקליאו כך שאין כל הפתעה שהוא מייצר יותר מומנט: 205 ניוטון/מטר ביחס ל- 160 ניוטון/מטר ברנו. ההספק המרבי עומד על 100 כ"ס. בנוסף, הפיג'ו קלה ב-88 קילוגרמים מהרנו, כך שמדובר במכוניות אשר מקבילות זו לזו מבחינת הביצועים.

אבל, מכוניות סופר מיני מיועדות להרבה יותר מסתם נסיעה בקו ישר. הן צריכות להיות שימושיות, פשוטות וזולות לתחזוקה ומאובזרות היטב. בקרוב נגיע אל שתי הנקודות האחרונות.

העיצוב הפנימי של הפיג'ו מודרני, אך איכות החומרים אינה גבוהה כמו זו שבקליאו, אם כי העיצוב בפיג'ו מרגיש יותר עדכני. תפעול מערכת i-Cockpit עדיין בעייתי.

נהיגה

תוספת המומנט במנוע של ה- 208 מורגשת היטב בתנועה. במדידת זמני תאוצה בהילוך שבוצעה נגד השעון, נדרשו לפיג'ו 11.5 שניות להגיע מ-80 קמ"ש ל-112 קמ"ש. לקליאו נדרשו 15.7 שניות. כך, בעוד שלפיג'ו יש הילוך נוסף כדי לשפר יותר את גמישות המנוע, אי אפשר להכחיש שמדובר גם במנוע יותר נמרץ וחזק. ביצועי הרנו הם נאותים, אלה של ה-208 מרשימים יותר.

התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש מוכיחה זאת. ב-9.8 שניות ביחס ל-11.2 שניות של הקליאו. זאת בעוד שהמנוע מעודן כמעט באותה מידה. ניתן לשמוע מעט יותר רעש מתחת למכסה המנוע מאשר בקליאו, אבל לא הרבה יותר ומדובר במחיר קטן לשלם עבור תוספת הביצועים. יחד עם זאת, הביצועים בכל מקרה יהיו פחות משמעותיים עבור רוב הקונים, כל עוד קיים סטנדרט יכולת מינימאלי. בפועל, הנוחות חשובה יותר.

שתי המכוניות משתוות זו לזו כאשר מדובר באופן הנסיעה. השליטה בפיג'ו מעט טובה יותר והיא מרגישה מעט יותר מוצקה. השיכוך סופג מהמורות היטב והרכב נותר נטוע היטב רוב הזמן ומספק מספיק נוחות בנסיעה בין עירונית (אך פחות מן הרנו) כמו גם מעט יותר נמרצות בהיגוי בכבישים מפותלים. אף אחת מתיבות ההילוכים של שני הדגמים אינה מבריקה, אך לזכות הפיג'ו: החלפת ההילוכים ב-208 מרגישה יותר טוב מדגמים אחרים של פיג'ו שבדקנו.

מאחורי ההגה: שתי המכוניות צמודות. ה-208 עדיפה בביצועים ובהיגוי ואילו הקליאו מעט נוחה יותר.

שימושיות

ניכר שפלטפורמת CMP אינה ארוזה היטב כמו הפלטפורמה החדשה של רנו קליאו. פשוט כי ה-208 מרגישה יותר צפופה מאחור, אין מספיק מרווח רגליים והגישה אינה פשוטה כמו זו שברנו. בנוסף היא גם מפסידה בנפח תא מטען, זאת לאור נפח של 311 ליטרים בפיג'ו לעומת 391 ליטרים ברנו. מדובר בפער משמעותי ונושא בעייתי בנסיעות ארוכות בהן נוסעים למשל ארבעה מבוגרים ומזוודות.

חיישני חניה נכללים, שימושי לאור העובדה שהראות לאחור אינה הטובה ביותר, אך זוהי בעיה שקיימת גם בקליאו. אך אי אפשר להוסיף מצלמת רוורס ברמת הגימור Allure וכן ניתן להוסיף ברנו קליאו.

רנו קליאו

רנו מציגה מיידית תמורה לכסף. ברמת גימור Iconic היא מצוידת יותר מהפיג'ו אך עולה פחות. רנו קליאו כבר רשמה שני ניצחונות במבחני דרכים למרות שחלפו רק חודשים ספורים מאז שמכירתה החלה. במפגש הזה הקליאו תצטרך להציע יותר ממחיר אטרקטיבי, הגיע הזמן לבדוק מה יש לה להציע.

עיצוב והנדסה

בדומה לפיג'ו, הדור החמישי של רנו קליאו מבוסס על פלטפורמה חדשה עבור הדגם. עם הצטרפותה של הסופר מיני לדגמים שמבוססים על ארכיטקטורת B CMF. לרנו יש תצורת מתלים דומה לזו של הפיג'ו ולדגם הקודם של הקליאו. אך הפלטפורמה החדשה מאפשרת למעצבים לתמרן את אופן האריזה כך שהמימדים החיצוניים קטנים מאלה של הקליאו הקודמת, אך בפנים יש יותר מרווח פנימי.

הקליאו, ששוקלת 1,178 קילוגרמים כבדה מן הפיג'ו אך לא באופן שמקשה על מנוע ה-1.0 ליטר. המנוע מפיק 99 כ"ס ו-160 ניוטון/מטר, פחות מהספק המנוע של הפיג'ו, והקליאו מצוידת בתיבת הילוכים בעלת חמש מהירויות, זאת ביחס לזו של הפיג'ו שמצוידת בשש מהירויות. במקרה כזה יש לבדוק האם השוני מייצר גם הבדל ברמת העידון בשיוט ובביצועים.
בתחום אחד ספציפי הרנו מביסה את הפיג'ו: אבזור. למרות שמדובר במכונית זולה יותר, היא מצוידת באפל קאר פליי, אנדרואיד אוטו וגם קישוריות, כולם מוצגים על גבי מסך מגע בקוטר 7 אינץ', שמצידו עובד היטב. בנוסף, יש בה רמה טובה של טכנולוגיות בטיחות כגון חיישני חניה ופנסי LED, ובנוסף ניתן להוסיף אביזרים כגון מצלמת נסיעה לאחור שאינם זמינים כלל בפיג'ו 208. יחד עם זאת, בפיג'ו ניתן לבחור בפריטים יותר יוקרתיים שאינם זמינים ברנו, למשל מושבי עור מחוממים כחלק מחבילת אבזור בתשלום נוסף.

תא הנוסעים של הרנו עשוי להיראות פחות יוקרתי ומתוחכם מזה של הפיג'ו, אך הקליאו מביסה את הפיג'ו באיכות, פשוט מכיוון שישנם בה כמה מקומות שבהם החומרים מרגישים יותר רכים ויותר נעימים. אבל, איכות ההרכבה בשתי המכוניות זהה.

אם כך, הרנו עדיפה בכל הנוגע בעלות, אבזור ואיכות. אך האם המכוניות מרגישות שונות בנסיעה?

נהיגה

התשובה היא "כן" מהדהד. הקליאו מרגישה גדולה יותר ובוגרת יותר הודות להיותה יותר רכה ויותר מעודנת, באופן מרשים עבור מכונית סופר מיני. מנוע TCE שקט, אלא אם ממש מאיצים וקיים פחות רעש מאשר במנוע ה-1.2 של הפיג'ו, אך אין לו את היכולת לשמור על הקצב של היריבה הצרפתית. נדרשו 11.2 שניות להאיץ מאפס למאה קמ"ש, 11 שניות להגיע מ-48 ל-112 קמ"ש ו-15 שניות להגיע מ-80 ל-112 קמ"ש (הילוך חמישי). בהשוואה ל-9.8, 9.6 ו-11.5 שניות בפיג'ו. נתון זה (בהילוך שישי) מוכיח שה-208 זריזה יותר ולפעמים קלה יותר לנהיגה מהקליאו.

לשתי המכוניות אין החלפת הילוכים מדויקת בתיבה הידנית. למרות שמדובר בכיול טוב, המתלים הנוקשים יותר של פיג'ו 208 גורמים לה לקפץ יותר על הכביש, בין אם מדובר בכביש עירוני משובש, כבישים צדדיים ואפילו כבישים מהירים סלולים היטב. הקליאו מרגישה מעט רכה יותר, סלחנית יותר ונוחה יותר. ההיגוי של הרנו מרגיש יותר בשרני, אם כי מדובר במכונית פחות דינאמית בעקבות ההתמקדות בנוחות. הרנו לא משנה כיוון או מתנהגת באותה רמת דיוק שמציעה הפיג'ו, אך ההבדל זניח.

שימושיות

ניכר שמהנדסי רנו השקיעו עבודה רבה בתכנון. הגישה למושב האחורי מעט נוחה יותר מאשר ב-208 ומאחור יש מעט יותר מקום, במיוחד לרגליים. אך הרנו אינה מקריבה את נפח תא המטען לשם כך, מכיוון שכך היא מציעה נפח של 80 ליטרים נוספים כאשר המושב האחורי אינו מקופל. בסך הכול 391 ליטרים, כלומר יותר מפולקסווגן גולף חדשה ובקטגוריה גדולה יותר. כך שהיא אומנם לא מרווחת מאחור כמו מכוניות משפחתיות, אך יש מספיק מקום לתיקים. כלומר הרנו יכולה לתפקד כמכונית משפחתית באופן משכנע יותר מה-208. בפנים יש מספיק מרווח אחסון וכאן הקליאו מנצחת, מכיוון שלמרות העיצוב המודרני של הפיג'ו, ברנו יש תא חפצים מרכזי גדול, מגש לפני ידית ההילוכים ותאי אחסון גדולים בדלתות, כלומר השימושיות גבוהה.

סיכום

מקום ראשון: רנו קליאו

קשה להתעלם מפער המחירים, בין אם מדובר ברכישה במזומן או ברכישה באמצעות מימון. הקליאו זולה יותר אך לא מציעה פחות אבזור. היא מעודנת ונוחה, אם כי לא מהנה לנהיגה כמו ה-208, אך מציעה יותר שימושיות, עלויות תחזוקה הגיוניות, טכנולוגיה טובה וביצועים מספקים. ולכן היא עדיין הבחירה שלנו בקטגוריה.

מקום שני: פיג'ו 208

ה-208 מצליחה להתקרב לקליאו יותר מכל מכונית אחרת לפניה. הפנים שלה נחמד וכולל מערכת שמע מתקדמת, המנוע נעים מהרנו ומציע יותר ביצועים וההיגוי טוב יותר, אך הפיג'ו יקרה יותר ואינה פרקטית כמו הרנו. היתרונות שלה אינם מספיקים כדי לכפות על החסרונות בתחומים אלה, אך היא עדיין הבחירה העדיפה מבחינת התנהגות כביש אם זה רלוונטי לכם.

עוד כתבות במגזין

הסופר מיני של השנה: רנו קליאו

רנו הפכה להיות מובילת סגמנט הסופר מיני בזכות הדור החמישי של הקליאו. למרות תחרות קשה מאוד, רנו קליאו הצליחה לנצח את המתחרות ולעלות לראש קטגורית הרכב הפופולרית בבריטניה.

הכן רכבך לחורף

מבדיקות פשוטות שנבצע בביתועד מדבקת תקינות של משרד התחבורה, כל הדרכים לוודא שהרכב שלנו מוכן לחורף.

רנו מגאן RS CUP

מה הופך את מכונית הספורט מגאן RS CUP לכל כך נחשקת? בדקנו ומצאנו 11 דברים שהופכים אותה למה שהיא.
* התמונות להמחשה בלבד, ט.ל.ח. להרחבה אנא ראה/י תנאי השימוש של האתר.