תחזוקה וטיפולים

טיפים ושאלות נפוצות

טיפים והמלצות

אחזקה נכונה של הרכב מונעת סיבוכים והוצאות מיותרות. מומלץ לשים לב לנושאים הבאים:     

שמן מנוע

שמן מנוע


כדאי שתדעו את צמיגות השמן במכוניתכם מבעוד מועד למקרה שתצטרכו להוסיף שמן מסיבה כלשהי. הקפידו להחליף את שמן המנוע לפי דרישות היצרן. שימו לב שהדרישה מתחלקת לשני מדדים- ק"מ וזמן. במידה ואינכם יודעים, יש ליצור קשר עם מרכז השירות בו אתם מטפלים ברכב.

נוזל קירור

נוזל קירור


נוזל קירור כשמו כן הוא - תפקידו לקרר את המנוע. נוזל קירור מכיל מים אבל לא רק, לכן אל תוסיפו מים למערכת אלא אך ורק נוזל קירור ייעודי.
בצעו רענון לנוזל הקירור לפי דרישות היצרן. במידה ואינכם יודעים את הנתון מומלץ ליצור קשר עם מרכז השירות הקרוב לביתכם. אם חסר נוזל קירור על בסיס קבוע הדבר מצביע על תקלה/נזילה, בדקו זאת באחד ממרכזי השירות שלנו, המערכת לא אמורה לאבד נוזלים על בסיס קבוע. ככל שתקדימו לטפל בתופעה, כך יחסך מכם כסף בהמשך.

צמיגים

צמיגים


לחץ אויר תקין ברכב הוא עניין בטיחותי!
בדקו את לחץ האוויר בצמיגים. מומלץ לעשות זאת כל שבועיים, כיוון שהצמיג מאבד מאליו כ- 2-3 PSI בחודש גם אם אין תקר. השפעתו של לחץ אוויר לא תקין בצמיגי הרכב היא בטיחותית והשלכותיה רבות: צריכת הדלק גבוהה יותר, אחיזה של הרכב ונוחות נסיעה נחותות, חשש להתקפלות הצמיג מן הגאנט וצרות רבות אחרות. אם אינכם יודעים מהו לחץ האוויר הרצוי, חפשו את הנתון במדבקה על סף דלת הנהג או בספר הרכב.
חשוב לבדוק את מצב הצמיגים. גם רכב עם ק"מ נמוך עלול להיות עם צמיגים יבשים הדורשים החלפה. חפשו סדקים או עיוותים בצמיג. בדקו את תאריך הייצור של הצמיגים הוא מופיע ב- 4 ספרות על דופן הצמיג בצורה הזו- 2304. הפירוש שבוע 23 בשנת 2004. אם הצמיג שלכם בן 5 שנים או יותר כדאי להחליפו.

מסננים

מסננים


לאיכות המסננים והחלפתם הסדירה יש השפעה רבה על אורך חיי השרות של המנוע. השימוש במסננים איכותיים והחלפתם במועדם יימנעו:
  • שחיקה מוקדמת של המנוע בגלל סיכה לא תקינה.
  • רמת רעשים גבוהה.
  • זיהום אוויר מופרז.
על כן חובה להקפיד על תוכנית החלפת המסננים המומלצת ע"י היצרן.

מצבר

מצבר


המצבר הוא מקור האנרגיה של כל המכשירים החשמליים ברכב והוא חיוני כדי שתוכל/י תמיד להניע, וכדי להבטיח פעולה יציבה ונכונה של מערכות החשמל ברכב.
המצבר הוא לא "מוצר מדף" וחשוב להתאים אותו במדויק לסוג ודגם הרכב, מצבר שאיננו מתאים לדגם הרכב שלך יוכל ליצור בעיות בהתנעה ושיבושים בפעולת הרכב. את המצבר צריך להתקין אצל מומחים שיסייעו לך לבחור את המצבר הנכון לרכבך! חשוב לבדוק את המצבר באופן שגרתי.

במרכזי השירות שלנו מבצעים בדיקה זו באופן שגרתי בכל ביקור באמצעות מכשיר אבחון יעודי ומציעים מצברים המתאימים בדיוק למפרט היצרן ולרכב במחירים אטרקטיביים מאוד.

שאלות נפוצות

מהי מידת הצמיגים המותרת להתקנה במכונית?

מידת הצמיגים המותרת לשימוש כתובה ברישיון הרכב. למידע נוסף בנושא, יש לפנות אל מחלקת השירות בטלפון: 3575

מהם סוגי הדלק והשמנים המתאימים לרנו שלי?

יש להיוועץ עם מרכז השירות בו אתה מטפל ברכבך. לרשימת מרכזי השירות של רנו לחץ על הקישור מטה.

היכן ניתן למצוא רשימת מוסכי רשת מורשים?

באתר האינטרנט ובחוברת האחריות.

הרכב נפגע בתאונה, מהם זכויותיו של בעל הרכב?

  • כאשר אתה מזמין פוליסת ביטוח, וודא כי הכיסוי מכסה טיפול בכל מוסך מורשה שתבחר ועליו אתה סומך ולא רק ב- " מוסכי הסדר". סוכן הביטוח חייב לספק לך מידע זה. סוכן הביטוח הוא נציגך ולא נציג חברת הביטוח וכך עליו לנהוג.
  • זכותך לבחור את המוסך בו יטופל רכבך וחברות הביטוח ו/או שמאי הרכב אינם רשאיים לכפות עליך את רצונם- בחר במוסך עליו הנך סומך- שילמת עבור זכות זו.
  • עמוד על זכותך כי רכבך יתוקן באמצעות חלפים ראויים באופן שרמת הבטיחות ברכב תשמר. חברת הביטוח חייבת להחזיר את המצב לקדמותו ערב קרות התאונה.
  • וודא כי קיבלת את מלוא הפיצוי בגין ירידת ערך במידה ונגרמה לרכבך. במקרה וקביעת שמאי הרכב של חב' הביטוח איננה מקובלת עליך, ביכולתך להזמין שמאי בלתי תלוי ולבקש מבעל המוסך הנחיה לזימון שמאי מכריע ו/או להזמנת ועדת ערר (משרד התחבורה) ו/או סיוע בהכנת תביעות משפטיות- תלוי באופי המקרה.
  • על פי תקנות משרד התחבורה- אין להשתמש בחלפים משומשים לרכב שגילו מתחת לשנתיים. על השמאי למלא את תפקידו בנאמנות, במסירות ובהגינות ללא משוא פנים ובאופן בלתי תלוי ולא משנה מי משלם את שכרו.
  • דע כי המנהל המקצועי של המוסך הוא היחידי שמוסמך לקבוע את הטיפול הנחוץ לרכבך ואסור לשמאי לכפות שימוש בחלפים ממקור מסוים ו/או תיקון במקום החלפה ולהפך וזאת בניגוד לדעתו.
  • דרוש לקבל בגין תיקון הרכב אחריות מלאה של המוסך.

מהו לחץ האוויר לניפוח הצמיגים במכונית?


את המידע אודות לחץ האוויר לצמיגים תוכלו למצוא בשני מקומות:
  • מדבקה ובה מידע בנושא הנמצא על משקוף דלת נהג או על הדלת עצמה בסמוך לבריח.
  • בספר הנהג בפרק "עשה זאת בעצמך".

מה כוללת האחריות שלי?

תנאי האחריות רשומים בחוברת האחריות שניתנה לך.
למידע נוסף ניתן לפנות למרכז פניות הלקוחות בטלפון: 1-800-224-849