מגזין רנו

מכונית עירונית? רנו טווינגו מגדירה מחדש את המושג

תכנון הנדסי מבריק, יכולת תמרון חסרת תקדים וחשיבה יצירתית על הפרטים הקטנים. רנו טווינגו מוכיחה, שוב, שהיא המלכה העירונית הבלתי מעורערת
לפני מחצית היובל נחתה בישראל מכונית שלא הייתה דומה לשום דבר אחר. מעצב הרכב האגדי של רנו, פטריק לה קיימאן (Patrick Le Quement), פיתח מרכב גאוני של בועה אחת הרמונית שמכילה את כל חלקי הרכב – המנוע, תא הנוסעים ותא המטען. זאת, במקום אזורים נפרדים שתופסים הרבה יותר מקום ויוצרים מורכבות טכנית. לרכב המהפכני הזה קראו רנו טווינגו והוא התקבל באהדה רבה בתל אביב רבתי.

הדור החדש של רנו טווינגו כבר צריך להתמודד עם תל אביב אחרת: הרבה יותר צפופה, הרבה יותר אופנתית, עם הרבה פחות חניות ועם המון אופניים וקורקינטים חשמליים שמזמזמים סביב על המדרכות והכבישים. האם הטווינגו החדשה מצליחה להשתלב בקצב ובסגנון האורבניים של תל אביב 2018?

מנוע אחורי?

לא תאמינו מה זה עושה לגלגלים הקדמיים
הדור הנוכחי של רנו טווינגו, שפותח בשיתוף פעולה עם קבוצת דיימלר, הוסיף לפיתוח היעיל במיוחד עוד רכיב הנדסי ייחודי – התקנת המנוע מאחור. מנוע שניצב מאחור ומעביר את כוחו לגלגלים האחוריים, כמו בדגמי פורשה, למשל, מספק כמה יתרונות בולטים. יתרון אחד נמצא באפשרות לייצר רכב קל וקטן מידות מבחוץ אבל מרווח מאוד מבפנים, אך היתרון החשוב ביותר של מנוע אחורי הוא השפעתו על הגלגלים הקדמיים.

היות שהגלגלים הקדמיים אינם מחוברים למנוע, הם יכולים לפנות בזווית חדה מאוד, דבר שהופך את הטווינגו למלכה הבלתי מעורערת של תמרונים בעיר. עיתונאי הרכב המנוסה יואב קווה תיאור זאת במדויק: "רנו טווינגו מכונית עירונית מגניבה וחצופה. תשכחו מכל מה שאתם מכירים – לטווינגו יש מנוע אחורי, הנעה אחורית וקוטר סיבוב של אופניים".

כל מי שחיפש חניה בשדרות רוטשילד מכיר את החמצת הפעימה כאשר אנו מזהים חניה פנויה אך מגלים שהיא צפופה מדי. עם רנו טווינגו צריכים להתרגל לסטנדרטים חדשים של השתחלות לחניה. יכולת הטווינגו לפנות בחדות לצדדים מאפשרת השתחלות מדהימה בקלות גם למקומות חניה כמעט בלתי אפשריים וגם יציאה מחניון תל אביבי טיפוסי שבו יש תפוסה של 250%.

רנו טווינגו

קטנה מבחוץ גדולה מבפנים

אם היינו מצליחים להכניס לחניה קטנה רכב צפוף ולא שימושי, זו לא הייתה חוכמה כזו גדולה. אבל רנו טווינגו רחוקה מזה מאוד. למרות מידותיה הקומפקטיות, הדלתות בה גדולות מאוד ונפתחות לרווחה, וכך כל הנוסעים יכולים להיכנס ולצאת בנוחות רבה. המִפתח הרחב של הדלתות מקל מאוד גם את הגישה לחגור ילדים במושבי בטיחות.
רנו טווינגו - תא הנהג

סביבת הנהג של הטווינגו היא חגיגה לנהג

מושב הנהג היפהפה מעניק לו תנוחת נהיגה גבוהה עם שדה ראייה בטיחותי ומרשים, שמאפשר לדעת בדיוק היכן קצותיה של המכונית וכמה הוא עוד יכול לדחוף אותה בין שתי המכוניות החוסמות. השיק הצרפתי בעיצוב לוח המחוונים נעים מאוד לעין, וחוויית הנהיגה יכולה בהחלט לבודד את הנהג מהחום האורבני שבחוץ .
רנו טווינגו - מבט על תא המטען עם מושבים מקופלים

ומה עם תא המטען? הפתעה!

התכנון המבריק יוצר תא מטען שימושי ונגיש במיוחד. אם יש צורך להגדיל אותו כדי להוביל ציוד, אפשר להטות מעט את זווית המושב ואפשר גם להשכיב אותו לגמרי. באופן נדיר, אפשר גם להשכיב את מושב הנוסע הקדמי וכך אפשר להוביל בו ציוד באורך של יותר מ-230 סנטימטרים. מה זה אומר? שאפשר להכניס לטווינגו אופניים, מגלשי סקי, אריזות מאיקאה וגם שחקני כדורסל.

רכב עירוני

זה ממש לא רק עניין של יכולת תמרון
רנו הבינה שרכב עירוני זה לא רק עניין של גודל, זה עניין של סטייל אורבני; כזה שהוא גם שימושי וגם אופנתי. איך נראה שילוב בין שימושיות ואופנתיות? כל מה שאנחנו רוצים לקחת איתנו בעיר נכנס בקלות בתוך תא הנוסעים המעוצב של רנו טווינגו, אבל המעצבים היצירתיים של תא הנוסעים הזה לא מסתפקים במילוי הצורך. תא הנוסעים כולל פתרונות יצירתיים במיוחד. למשל, את תא האחסון המרכזי אפשר לפרק ממקומו בקלות ולהשתמש במכסה שלו כמגש. מתחתיו מתגלים מחזיקי כוסות לשתייה מרעננת בין הרמזורים.
מעצבי רנו יודעים שאופנה זקוקה לטאץ' אישי. לכן, כל נהג ונהגת יכולים להתאים לעצמם את הטווינגו בדיוק לפי הטעם האישי. זה מתחיל במגוון הצבעים האפשרי לגוף המכונית ונמשך בערכות צביעה, פסי קישוט, מגנים ומדבקות שמייחדות את הבחירות. גרסאות המכונית מציעות ריפודי מושבים בעיצובים ובגוונים שונים, ואפשר גם לבחור בחבילות נראות פנימית, גוונים שונים למסגרות לוח המחוונים, פתחי האוורור וגלגל ההגה.

התוצאה של כל הבחירות המבריקות של מעצבי המכונית היא תא נוסעים שימושי מאוד ועם זאת מבריק, מרענן, מגניב וצבעוני במיוחד, כזה שמבין מהי אופנה אורבנית.

אבזור ובטיחות

כל מה שהנהג העירוני צריך

כל דגמי טווינגו מצוידים במערכת ה-R&GO של רנו. המערכת הזו הופכת את הסמארטפון למערכת מולטימדיה מתוחכמת, שכוללת ניווט, מוזיקה עם יכולת Streaming, דיבורית, מחשב דרך ואפילו מד סל"ד שמוצג בטלפון, והכול באמצעות אפליקציה וחיבור למחשב הרכב.

הפינוק בחלק מהגרסאות נמשך עם בקרת שיוט, שליטה מההגה על מערכת הקול, הגה מצופה עור ונוח מאוד לאחיזה וגם גג שמש ענק וקלאסי כמעט לאורך כל תא הנוסעים, שנפתח חשמלית לרווחה בלחיצת כפתור.

הטווינגו מציעה מערכות בטיחות רבות ומודרניות. בין המערכות – זיהוי והתרעות על סטייה מנתיב ופגיעה חזיתית, כולל זיהוי פגיעה בהולכי רגל וכן זיהוי תמרורים, מערכת ה-Hill Start Assist המונעת דרדור אחורה ועוד.

זריזות? הטווינגו מותאמת לקצב החיים הגבוה בעיר

רנו טווינגו זריזה מאוד, בזכות יחידות כוח ותיבות הילוכים מודרניות וטובות להפליא. הטווינגו מגיעה עם מנוע ה-0.9 ליטר טורבו בנזין שמשודך לגיר אוטומטי כפול מצמדים, בעל שישה הילוכים, שזכה לתשבחות רבות. ההספק הוא 90 כ"ס, אשר מזניקים את המכונית העירונית מ-0 ל-100 קמ"ש ב-10.8 שניות בלבד, ומספקים צריכת דלק ממוצעת (יצרן) של 20.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

עוד כתבות במגזין

רנו קליאו, רכב הסופר מיני מספר 1 באירופה

הסופר מיני שפיצחה את הנוסחה

רנו קליאו היא רכב הסופר מיני הנמכר ביותר באירופה וניצב במקום השני מתוך כלל הרכבים הנמכרים ביותר ביבשת. מה הופך את רנו קליאו ללהיט מכירות?
מלונות מעוצבים בצרפת - מלון מאמא שלטר בורדו

5 מלונות מעוצבים בצרפת

איפה תיירים יכולים לפגוש את השיק הצרפתי במלוא הדרו? במלונות צרפתיים מעוצבים במיוחד. הינה חמישה מהם.
רנו קפצ'ר רכב קרוסאובר עירוני, מבט מלפנים

מדוע האירופאים התאהבו ברנו קפצ'ר?

כיצד מצליח הקרוסאובר המסוגנן הזה לשמור על מקומו בראש טבלת המכירות באירופה ברציפות זה שנים ולהדיח לא פחות מ-20 טוענים לכתר?
* התמונות להמחשה בלבד, ט.ל.ח. להרחבה אנא ראה/י תנאי השימוש של האתר.