מגזין רנו

נסיעת מבחן: חמישה כללים לניצול מרבי של זמן הנסיעה

נסיעת מבחן ברכב היא הדרך הטובה ביותר לבדוק את התאמת הרכב לצרכים שלכם. נסיעת המבחן היא גם הדרך הכמעט יחידה להשוות בין דגמים שביניהם אתם מתלבטים. נכון, לא חסר היום מידע ברשת על דגמי מכוניות, אך אין תחליף לתחושה האישית שלכם בעת נהיגה ברכב, ובסופו של דבר מי שינהג ברכב זה אתם ולא כתבי הרכב השונים.
נסיעת מבחן היא קצרה מאוד. בדרך כלל היא תימשך כרבע שעה עד 20 דקות. זה אומר שאתם צריכים לבוא אליה ממוקדים ולנצל את הזמן היטב.
הנה כמה כללים שיסייעו לכם במשימה.

1. ניצול זמן

מה לבדוק באולם התצוגה ומה לבדוק בנסיעה?
בעוד זמן נסיעת המבחן מוגבל, הזמן שלכם באולם התצוגה אינו מוגבל.
הגיעו אל האולם לפני המועד שנקבע לכם, ונצלו את הזמן לבדיקת כל מה שאפשר לבדוק ברכב התצוגה שבאולם:

א. עיצוב חוץ ופנים

באולם התצוגה תוכלו להתרשם מקרוב מעיצוב הרכב, גם בפרטים הקטנים ביותר.
כדאי להקדיש זמן לבחינת הרכב ב-360 מעלות מבחוץ, וגם לחוש את סביבת הנהג בתוך הרכב: עד כמה היא נעימה לכם לעיניים, אילו שילובי צבעי פנים נראים לכם וכדומה.

ב. כניסה אל הרכב ויציאה ממנו

עד כמה הכניסה והיציאה מהרכב היא קלה ונוחה לכם? קלות הכניסה והיציאה מהרכב נגזרת, בין השאר, מגובה הרכב, מפתח הדלת ומזווית הפתיחה שלה.

ג. תנוחת נהיגה

האם אתם מצליחים לכוונן את המושב ואת ההגה לתנוחה שגורמת לכם להרגיש שולטים ברכב? האם יש לכם שדה ראייה מלא ללוח המחוונים? עד כמה המושב תומך בגב שלכם?

ד. תא המטען

מה גודלו? האם הגישה אליו קלה מבחינת גובה סף ההטענה? האם יש בתא המטען פתרונות אחסון כמו רשתות, ווים או תאי אחסון? האם ניתן לקפל את המושבים האחוריים כדי להגדיל את נפח האחסנה? אם יש לכם עגלת ילדים, למשל, מומלץ להביא אותה איתכם לאולם ולבדוק את קלות העמסתה.

ה. מושבים האחוריים

כמה מרווח ברכיים יש ליושבים מאחור? כמה מרווח ראש יש להם? אם יש לכם ילדים במושבי בטיחות או בבוסטרים - הביאו אותם איתכם ובדקו אם יש מקום לכולם.

עכשיו אפשר להתניע ולצאת לדרך.

2. נוחות הנסיעה

גוונו את המסלול וחדדו את החושים
נוחות נסיעה ברכב היא הגורם המשפיע ביותר על ההנאה בשימוש בו. היא נמדדת במגוון פרמטרים: נוחות המושבים עצמם, יכולת השיכוך של הרכב, עד כמה מהרעשים מבחוץ חודרים אל תא הנוסעים ועוד.

כיוון שאת נוחות המושבים וכוונונם כבר בדקתם באולםהתצוגה, נצלו את נסיעת המבחן בעיקר לנושא נוחות הנסיעה עצמה:

א. נסיעה איטית ומהירה

נסיעת המבחן מתבצעת בדרך כלל סמוך לאולם התצוגה. כדאי לבחור באולם שסמוך לדרך בינעירונית, כיוון שתרצו לגוון את הדרך: מנסיעה עירונית בפקק ועד נסיעה מהירה. חדדו את החושים כדי לבדוק עד כמה מפגעי הדרך משוככים על ידי מתלי הרכב וכמה מהם עוברים לגב שלכם.

ב. באמפרים

באמפר הוא דרך מצוינת לבדוק עד כמה רכב משכך את הדרך. בקשו מהנציג שאיתכם להכווין אתכם לרחוב שיש בו באמפרים, והשתדלו לעבור מעל אותו באמפר פעמיים: במהירות רגילה ובמהירות גבוהה יותר. אם אתם מרגישים שהרכב "מתרסק" באלימות על הבאמפר, השיכוך שלו פחות מוצלח. אם הרכב מסתפק בנדנוד סביר של המרכב, נוחות הנסיעה טובה.

ג. דרך משובשת

חוץ מבאמפרים, משופעים כבישי ארצנו בבורות, סדקים ופגעים אחרים. רכב נוח מצליח לרכך את הכניסה של הגלגלים לפגעים שכאלה, ולכן כדאי לנסוע לפחות ברחוב אחד הכולל דרך משובשת ולחוש עד כמה מצליח הרכב להפחית את הרעידות.

3. ביצועים

גוונו את סגנון הנהיגה
ביצועי הרכב נגזרים מכמה פרמטרים, כמו כמה עוצמה יש למנוע, מה ההספק, מה זמינות הכוח וכיצד מתפקדת תיבת ההילוכים.
בזמן נסיעת המבחן בדקו את התנהגות הרכב במצבים משתנים:

א. זינוק מהמקום

זריזות הרכב בתחילת נסיעה חשובה בעיקר לאלה שנוהגים בסביבה עירונית ולכאלה שרוצים להיות הראשונים בזינוק כאשר הרמזור הופך לירוק. בדקו כמה זמן לוקח לרכב להגיב ללחיצה שלכם על הדוושה וכמה מהר הוא מגיע למהירות של 50 קמ"ש לערך.

ב. האצות ביניים

בניגוד לזינוק מהמקום, להאצות ביניים יש השלכות של בטיחות אקטיבית. רכב שמסוגל לנפק כוח זמין תוך כדי נסיעה, ולהעלות את המהירות באופן יעיל מ-60 קמ"ש ל-80 קמ"ש או מ-80 קמ"ש ל-100 קמ"ש, הוא רכב שיכול לבצע עקיפות בצורה בטיחותית ואף להימנע מסיטואציות מסוכנות בכבישים מהירים. לכן, הקפידו לבדוק את זמינות הכוח של המנוע תוך כדי נסיעה.

ג. נסיעה בפקק

מצב נוסף שכדאי לבדוק, בעיקר כדי להתרשם מתפקוד מערכת ההילוכים, הוא נסיעה בפקק. בדקו עד כמה נעימות העברות ההילוכים ואם הרכב מזהה נכון מתי להנמיך או להעלות הילוך. שימו לב: תיבת הילוכים רובוטית ותיבת הילוכים רציפה מגיבות בצורה שונה לנסיעה, וכאשר משווים בין דגמים יש להתחשב גם בנתון זה.

4. חניה

יכולת תמרון ושדה ראייה
ביצוע חניה ויציאה ממנה הם הזדמנות מצוינת לבדוק כמה פרמטרים חשובים ברכב שאינם קשורים רק לחניה עצמה.
כדאי לבצע את החניה ללא שימוש באביזרי סיוע שונים כמו מצלמת רוורס, ולבדוק את הפרטים הבאים:

א. שדה הראייה

האם קורות הרכב מצידי השמשה הקדמית מסתירות לכם את הדרך? האם אתם רואים את קצה הרכב שלכם מקדימה? כמה שדה ראייה מאפשר לכם החלון האחורי?

ב. יכולת התמרון של הרכב

האם הרכב מתמרן בקלות למקום החניה? כמה סיבובי הגה יש לבצע כדי להגיע לקצה הניהוג של הגלגלים? תמרון הרכב בחניה יכול ללמד אתכם הרבה על יכולותיו של הרכב גם במצבי נהיגה אחרים.

5. המושב האחורי

הביאו איתכם אדם נוסף
כדאי להביא איתכם לנסיעת המבחן אדם נוסף, ולבקש ממנו להעביר את הנסיעה דווקא במושב האחורי. הדבר חשוב לא רק כדי לקבל חוות דעת נוספת על נסיעת המבחן ולהשוות את התחושות, אלא כיוון שהתחושות במושב האחורי שונות מאלה המתקבלות במושב הקדמי, במיוחד בכל הנוגע למרחב פנים ולנוחות הנסיעה.

קבלת תובנות מהמושב האחורי תסייע לכם רבות בעיקר אם הרכב מתוכנן לשמש אתכם באופן יומיומי להובלת נוסעים במושב זה.

האם הרכב חסכוני?

לא הכול אפשר לגלות בנסיעת מבחן
ולסיום: יש דברים שאי אפשר לבדוק, לא באולם התצוגה ולא בנסיעת המבחן. דוגמה מצוינת לכך היא מידת החיסכון בדלק. כיוון שנסיעת מבחן היא גם קצרה וגם מאתגרת את הרכב, קשה לגזור ממחשב הרכב נתונים המשקפים שימוש יומיומי בו. לכן, חשוב לקבל מידע טכני על כמה קילומטרים לליטר ניתן לנסוע ברכב בנסיעה עירונית, בינעירונית ומשולבת.

כך גם לגבי הנתון החשוב של מרווח טיפולים. לכל רכב חדש יש מרווח טיפולים שעליו ממליץ היצרן. מרווח הטיפולים נע בדרך כלל בין טיפול כל 10,000 ק"מ לבין טיפול כל 30,000 ק"מ. מרווח הטיפולים קובע, למעשה, כמה פעמים בשנה תצטרכו להכניס את הרכב למוסך לביצוע תחזוקה שוטפת, מה שמשפיע ישירות הן על עלות אחזקת הרכב והן על הזמן שתצטרכו להשקיע בטיפול בו. ככל שמרווח הטיפולים גדול יותר, כך תחסכו הרבה זמן וכסף מדי שנה מחדש. בהתלבטות בין שני רכבים – יש משקל משמעותי למרווח הטיפולים.

נצלו את הזמן שלכם עם הנציג שאיתכם כדי לשאול אותו את השאלות החשובות האלו על צריכת דלק ממוצעת ועל מרווח טיפולים, כי יש להן השלכה ישירה על הכיס שלכם.

סיימתם את נסיעת המבחן? רשמו לעצמכם התרשמויות מרכזיות ממנה כדי שתוכלו להשוות את התחושות שלכם לאחר נסיעות המבחן הבאות בתור.

צ'ק-ליסט לנסיעת מבחן

כדי שתוכלו לאסוף כמה שיותר מידע על הרכב בזמן נסיעת המבחן, אנו ממליצים לכם להשתמש בטופס הבא

עוד כתבות במגזין

רנו קדג'אר - רכב פנאי שטח משפחתי

רכב פנאי משפחתי אידיאלי

עשר סיבות טובות ההופכות את רנו קדג'אר לבולטת שברכבי הפנאי המשפחתיים.
שירות רנו בעידן הדיגיטלי

חוויית שירות וטיפול ברכב בעידן הממוחשב

העידן הטכנולוגי בענף הרכב חולל מהפכה עולמית גם בתחום הטיפול ברכב שאימץ תפיסת עולם של מתן מעטפת טיפולית מתמשכת. קראו כיצד אנו מיישמים את התפיסה הזו במרכזי השירות שלנו בישראל.
רנו קפצ'ר רכב קרוסאובר עירוני, מבט מלפנים

מדוע האירופאים התאהבו ברנו קפצ'ר?

כיצד מצליח הקרוסאובר המסוגנן הזה לשמור על מקומו בראש טבלת המכירות באירופה ברציפות זה שנים ולהדיח לא פחות מ-20 טוענים לכתר?
* התמונות להמחשה בלבד, ט.ל.ח. להרחבה אנא ראה/י תנאי השימוש של האתר.