מגזין רנו

משוואה עם שבעה מושבים:
רנו גרנד סניק מול מיצובישי אאוטלנדר

נהגים רבים בוחרים לרכוש למשפחתם קרוסאוברים או ג'יפונים שלהם שבעה מושבים, אבל האם זו הדרך הטובה, המפנקת והבטוחה ביותר עבורם ועבור משפחתם? כדי לבדוק זאת, בחרנו להשוות קרוסאובר פופולרי, מיצובישי אאוטלנדר, לרכב סופר-משפחתי, רנו גרנד סניק. במילים אחרות – מי נותן לכם יותר: מיניוואן בטעם קרוסאובר או קרוסאובר בתוספת מושבים?

מי אתם, רנו גרנד סניק ומיצובישי אאוטלנדר?

רנו גרנד סניק הוא בן לשושלת של חלוצים אמיתיים. רנו סניק וגרנד סניק הם אלה ש"המציאו" את קבוצת המכוניות הכי משפחתית אי פעם, המיניוואנים הקומפקטיים. הקבוצה הזו נעזרה בפלטפורמות של המכוניות המשפחתיות הפופולריות ביותר והפכה אותם לסופר-משפחתית, זאת באמצעות הגבהה והגדלה של מרחב הפנים, בלי להגדיל את הרכב לאורך ולרוחב. באופן הזה הושג מרחב משפחתי חסר תקדים ונשמרו ממדי החוץ שקל היה לתמרן אותם בין רחובות העיר הצפופים והיישר אל החניה המשפחתית.

מיצובישי אאוטלנדר אינו מיניוואן, אלא קרוסאובר קומפקטי, מסוג כלי הרכב שנועדו להיראות מרשימים ומיוחדים מבחוץ, ועדיין לשאת בתוכם, לרוב, עד חמש נפשות, או בגרסאות דוגמת האאוטלנדר, שבע מהן, בזכות תוספת של שורת מושבים אחורית, שלישית. ברוב הקרוסאוברים הקומפקטיים שאפשר לראות בארץ, ההנעה היא רק לגלגלים הקדמיים, ולא לכל ארבעתם. באאוטלנדר יש גרסאות עם הנעה כפולה, אך אלו גרסאות נדירות יותר ויקרות במיוחד.

איך הם נראים, מבחוץ ומבפנים

מספיק מבט אחד ברנו גרנד סניק כדי לראות עד כמה הוא מרשים. מעצבי רנו בחרו לשלב בעיצוב המיניוואן קווים ואופי שמגשרים בין רוח סופר-משפחתית עתידנית ובין סגנון קרוסאובר חדשני. קווי החלונות ומסגור הגוף הייחודי משתלבים בצביעה הדו-גונית המיוחדת ובחידוש בקבוצה הזו, שהוא נדיר ביותר בכל עולם הרכב, של גלגלי 20 אינץ' מפוסלים, שהם סטנדרטיים בכל הגרסאות. העיצוב המהפנט שמייחד את רנו גרנד סניק נכנס גם אל תוך המרכב, שם ניכרות משיכות מכחול המעצבים באווירה מינימליסטית,יוקרתית ואלגנטית, עם קריצות טכנולוגיות ברורות.

מיצובישי אאוטלנדר עוצב ב-2012, אך עבר מאז כמה שיפורים ומתיחות פנים, אשר שדרגו את העיצוב שבתחילה ספג ביקורת חריפה, שמותנה ככל שהתקדם הזמן. לאאוטלנדר יש נוכחות של קרוסאובר, בשילוב של סגנון סטיישני-מוארך. בתא הנוסעים שלו ניכרות השנים והוא כבר ספג ביקורת על כך שהוא נראה מיושן.  

עד כמה הם פרקטיים למשפחה

קרוסאובר הוא רכב גדול וגבוה, אבל מיניוואן יעניק יתרונות ברורים על פניו בכל הקשור במרחב המשפחתי, והשוואה בין רנו גרנד סניק ומיצובישי אאוטלנדר מבהירה זאת היטב. נוסעי האאוטלנדר ייהנו ממרחב משפחתי הגון, אך הנהג והנוסעים בגרנד סניק ימצאו סביבם הרבה מעבר לזה, לא רק במרחב אלא גם עם יותר פתרונות אחסון מקוריים וטובים, כך שיהיה מקום לכל מה שצריכים. כך, במקום תא כפפות סטנדרטי, כפי שאפשר למצוא באאוטלנדר ובמרבית כלי הרכב, ימצא הנוסע ברנו מגירה גדולה נשלפת. לעומת תא צנוע יחסית אך שימושי בין הנהג והנוסע באאוטלנדר, ימצאו נוסעי הגרנד סניק מעין ארונית גדולה וניידת, עתירת פתרונות. בשורה האחורית ייהנו נוסעי הרנו בגרסה המאובזרת ממדפים נשלפים בסגנון מושבי מטוס, עם תופסנים ייעודיים למחשב טאבלט, ובכל הגרסאות, עם וילונות שאפשר למתוח ולשחרר, הם בכלל ירגישו במחלקה הראשונה.
אבל המרחב הפנימי הוא ההבדל המהותי ביותר בין השניים. אורכם של שני כלי הרכב דומה, האאוטלנדר אפילו ארוך מהגרנד סניק ב-6 סנטימטרים, אבל מבפנים זהו סיפור אחר לגמרי: למרות ממדי החוץ הקומפקטיים יחסית, המרחק בין סרני הגלגלים ברנו, הקדמי והאחורי, גדולים ביותר מ-13 סנטימטרים, פער אדיר שמופנה אל מרחב הרגליים של הנוסעים השונים. הגרנד סניק גם רחב יותר ובכך מפנה יותר מקום פנימי למרחב הכתפיים. אבל היות שלמרות כל המרחב העדיף הזה, חיצונית הוא קצר מהאאוטלנדר, המשמעות היא כי הרבה יותר קל ונוח לתמרן אותו בתוך העיר.

מה עם תא המטען?

בכלי רכב משפחתי חשוב שתא המטען יהיה ראוי. במיצובישי, כשכל המושבים בשימוש, תא המטען זעיר, עם נתון רשמי של 128 ליטרים. בגרנד סניק הנפח כמעט כפול, 233 ליטר, ובגרסה המאובזרת יש בו גם תכונה נדירה ושימושית ביותר: אפשר, בלחיצת הכפתור המתאים, לבחור אילו מהמושבים יתקפלו באופן חשמלי, כדי לפנות מקום למטען ועדיין לשמור על מרחב טוב לנוסעים. את קיפול המושבים החשמלי אפשר להפעיל הן מפאנל כפתורים ייעודי בתא המטען, או ישירות ממושב הנהג, דרך מסך המגע המתוחכם.

בשני תאי המטען, של האאוטלנדר ושל גרנד סניק, אפשר ליהנות ממשטח העמסה שטוח שהופך את חלל האחסנה לשימושי, וכן ממקום ייעודי לאחסן את כיסוי תא המטען המתקפל. 

איך הנוחות?

בגרנד סניק, היות שהרצפה שלו מעט נמוכה יותר, מעט קל יותר להיכנס ולצאת. מרכז הכובד הנמוך יותר בגרנד סניק מעניק לו גם יתרון בנסיעה בכביש מתפתל, מאתגר והררי, שם האאוטלנדר מרגיש פחות בבית. המושבים בשני המקרים טובים, ובשניהם אפשר לבחור בגרסה עם ריפודי עור. בגרנד סניק מוצעת אופציה נדירה ביותר בקבוצת המחיר הזו, וגם הרבה מעבר לה: מדובר במסאז' מפנק ומרגיע שיכול לטפל במתח ובגב הדואב גם תוך כדי הפקק.

הן רנו גרנד סניק והן מיצובישי אאוטלנדר הם כלי רכב נוחים. בשני המקרים המתלים סופגים היטב את תוואי הכביש, ברכות אבל בנחישות. מרכז הכובד הנמוך יותר של הסניק יוצר בנסיעה את אחד היתרונות המובהקים לעומת רכב פנאי – יציבות רבה ובוטחת יותר, שנובעת מהיעדרה של "משקולת" גבוהה שנוטה להיטלטל יותר מצד לצד, אפילו לא בכביש מפותל.

למי יש יותר כוח?

על הנייר, פערי הכוח בין רנו גרנד סניק ומיצובישי אאוטלנדר אינם גדולים במיוחד. דגמי גרנד סניק מוצעים בין 140 ל-159 כ"ס ודגמי ה-2X4 של האאוטלנדר שבהשוואה הזו מצוידים במנוע עם 150 כ"ס. עם זאת, כאן מסתיימת ההשוואה. מול מנוע בנזין אטמוספרי, נטול טורבו, בנפח שני ליטר של האאוטלנדר, גרנד סניק נהנה ממערך מנועי ה-1.33 ליטר בנזין טורבו החדשים, שמניעים גם דגמי מרצדס וניסאן.

הטכנולוגיה המתקדמת של מנועי הגרנד סניק מביאה לכך שזמינות הכוח בהם הרבה יותר טובה, עם מומנט שנע בין 24.7 ל-27.5 קג"מ בגרנד סניק לעומת 19.9 באאוטלנדר. גם השלב שבו מגיע שיא המומנט שונה לגמרי בין המנועים. ברנו מגיע שיא המומנט כבר בפעולת מנוע של 1,600-1,800 סל"ד בלבד, לעומת האאוטלנדר, שכדי לקבל את כוחו המיטבי צריך לעלות ל-4,200 סל"ד גבוהים.

בשטח הפערים מורגשים בכל תנאי, ובמיוחד בהאצות ביניים, החשובות לעקיפה בטוחה, שבהן מושג הרבה יותר כוח בגרנד סניק.

מי יחסוך לי יותר כסף?

כל יתרונות הביצועים והמרווח של רנו גרנד סניק לעומת מיצובישי אאוטלנדר אינם באים על חשבון העלויות. מחיר הרכישה של דגמי הרנו מתחיל, נכון לכתיבת שורות אלו, ב-164,990 שקלים בלבד ובגרסה החזקה והמאובזרת יותר המחיר מגיע ל-184,990 שקלים. אאוטלנדר הבסיסי עולה 171,900 שקלים ומטפס ל-191,900 שקלים בגרסת ה-2X4 המאובזרת.

העלויות המופחתות ברנו גרנד סניק לעומת מיצובישי אאוטלנדר אינן מסתיימות במעמד הרכישה. גם בצריכת הדלק הפערים גדולים, בין היתר בזכות הטכנולוגיה המתקדמת והמתוחכמת שבשילוב תיבת ההילוכים הרובוטית בעלת המצמד הכפול עם מנועי הטורבו החדשניים. עיון בנתוני שני כלי הרכב מגלה כי רנו גרנד סניק יהיה חסכוני יותר הן במהירויות בינעירוניות, הן בעירוניות והן בצריכת הדלק הממוצעת.

לסיכום, את מי לוקחים?

מיצובישי אאוטלנדר הוא "קרוסאובר" בעל שבעה מושבים, עם לא מעט מעלות ועם יכולת מסוימת לנסיעה משפחתית בשבילים, גם אם היא מוגבלת. רנו גרנד סניק, עם שורשיו המיניוואניים, נהנה מעיצוב שמגשר בין מיניוואן וקרוסאובר אבל ממרחב פנימי ושימושי ברמה אחרת. לצד כל האיכויות הללו מציע גרנד סניק גם טכנולוגיה מתקדמת ביותר, בעוצמה, בהתנהגות ובבטיחות. המסקנה המתבקשת היא שאם השימוש המרכזי שלכם ברכב אינו נסיעת שבילים, לרנו גרנד סניק יתרונות ברורים.

עוד כתבות במגזין

מבט מקרוב על לוח מחוונים של רכב רנו

רכב שבעה מושבים מושלם

מהם המאפיינים הבולטים שהופכים את רנו גרנד סניק החדש לרכב משפחתי מושלם , המותאם במדויק לראשית העשור השלישי של המאה ה-21.
שירות רנו בעידן הדיגיטלי

חוויית שירות וטיפול ברכב בעידן הממוחשב

העידן הטכנולוגי בענף הרכב חולל מהפכה עולמית גם בתחום הטיפול ברכב: מטיפול פרטני בתקלות, לתפיסת עולם של מתן מעטפת טיפולית מתמשכת. קראו כיצד אנו מיישמים את התפיסה הזו במרכזי השירות שלנו בישראל.

משפחתית מנצחת

מרחב ונוחות? רנו מגאן גרנד קופה היא הרבה יותר מזה, ומוסיפה לרשימת היתרונות שלה יכולות משפחתיות יוצאות דופן שקשה להתחרות בהן.
* התמונות להמחשה בלבד, ט.ל.ח. להרחבה אנא ראה/י תנאי השימוש של האתר.