מגזין רנו

עשר סיבות לכך שרנו קדג'אר הוא רכב פנאי משפחתי אידיאלי

איך מצליח רנו קדג'אר לבלוט כל כך בקטגוריה הצפופה של רכבי הפנאי המשפחתיים? הנחנו את הקדג'אר על שולחן הניתוחים ומצאנו לפחות עשר סיבות טובות
רנו קדג'אר, רכב הפנאי המשפחתי של רנו, הפך להצלחה מסחררת בתוך קטגוריה צפופה במיוחד. ההצלחה של הקדג'אר אינה מבוססת על מזל; היא מבוססת על הבנה מדויקת של הצרכן ועל פיצוח הדרכים לספק את צרכיו. הינה עשרה פיצוחים כאלה, שהופכים את הקדג'אר למה שהוא.

1. עיצוב אסרטיבי: הגישור הצליח

מעצבי רכבי פנאי תמיד נאבקים בין שני סגנונות: אופי קשוח בסגנון רכבי שטח מחוספסים, ואופי עגלגל ונעים לעין שיתאים למשפחה. מעצבי רנו קדג'אר הצליחו לגשר בין שני הסגנונות. עיצוב ה"פנאי" בקדג'אר ניכר מהרגע הראשון. הוא נראה גבוה וחסון ומשדר עוצמה. במקביל, קימורי המרכב המעודנים אינם תוקפניים אלא נעימים מאוד לעין. התוצאה היא נוכחות שהיא מרשימה ונעימה בו זמנית. אם תרצו, תקראו לעיצוב הזה אסרטיבי.

2. המון כוח, המון קילומטרים ובמעט מאוד דלק

הקדג'אר מוצע לרכישה הן עם מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר בעל הספק מרבי של 132 כ"ס והן עם מנוע טורבו דיזל 1.5 ליטר בעל הספק מרבי של 110 כ"ס, ושניהם חסכוניים מאוד.

מי שמעדיף לנסוע עם מנוע בנזין, ימצא בקדג'אר יחידת כוח מודרנית, נעימה וחלקה. מנוע הבנזין בנוי בטכנולוגיית הגדשת טורבו עם הזרקת בנזין ישירה, בשליטת מחשב מתוחכמת לייעול ניהול המנוע. כך יכול המנוע להיות חסכוני וכוחני, הכול לפי דרישת הנהג.

גרסת הדיזל של הקדג'אר חפה מהחספוס של מנועי הדיזל מהעבר, והיא מציעה הספק רב עם כוח אדיר להאצות ולעקיפות, וזאת מבלי לוותר על צריכת דלק מדהימה. המשמעות של צריכת דלק שכזו היא לא רק חיסכון בכסף, אלא טווח נסיעה נדיר בתחום רכבי הפנאי. מנוע הדיזל חסכוני במיוחד ומסוגל לגמוא 25 ק"מ על ליטר דלק בודד. נתון מרשים ביותר.

3. גן עדן לנהג: שדה ראייה ותנוחת שליטה מפתיעים

כמקובל ברכבי פנאי, גם ברנו קדג'אר הנהג נהנה ממושב שהוא נוח ותומך ועם זאת גבוה ושולט. עם זאת, חלק מרכבי הפנאי סובלים משדה ראייה מוגבל בגלל מיקום קורות הרכב ועיצוב החלונות. בקדג'אר, החלונות הגדולים נהנים ממינימום הפרעות מצד קורות התמך השונות, והתוצאה היא שדה ראייה רחב ובטיחותי במיוחד.

4. רכב שמתאים את עצמו אליך

הקדג'אר הוא רכב מתוחכם מאוד, שמאפשר לנהג לשלוט ברבות מתכונותיו, לרבות רגישות מערכות העזר לנהג. מערכת המולטימדיה אף מאפשרת אחסון תכונות בזיכרון, כגון התאמת תחנות הרדיו האהובות בהתאם להעדפותיהם של נהגים שונים. אחת התכונות המלהיבות של הקדג'אר היא שגם לוח המחוונים שלו ניתן להתאמה אישית בלחיצת כפתור. כך ניתן לבחור ערכות נושא, צבעים שונים וגם חיווי של נתונים בהתאם להעדפת הנהג. למשל, אם אתם מאלה שאוהבים את מד המהירות במרכז הלוח, ואת צריכת הדלק בצד הלוח, תוכלו לארגן זאת בקלות.

5. איכותי, מאובזר וחכם

הנדסת האנוש הבולטת-לטובה בעמדת הנהיגה ניכרת גם בתא הנוסעים, וכך גם איכות ההרכבה וחומרי המרכב. לצד פתרונות אחסון רבים, גרסאות קדג'אר השונות מציעות שלל אביזרי נוחות, ממערכת מולטימדיה עשירה במיוחד, דרך כרטיס חכם וחיישנים שמפעילים את המגבים באופן אוטומטי על פי עוצמת הגשם וכלה במושבים משולבי עור ובגג פנורמי ענק עם סוכך שנפתח באופן חשמלי. חישוקי אלומיניום בקוטר 19" ובחתך נמוך מוסיפים עוד נופך לנוכחות הקרבית של הקדג'אר.

6. היברו פליז: רכב שמדבר עברית

אם כבר מדברים על מערכת המולטימדיה החכמה ועל לוח המחוונים הוורסטילי של הקדג'אר, ראוי לציין עובדה חשובה: הם דוברים עברית. התפריטים, ההגדרות, החיוויים – הכול בעברית פשוטה וברורה שמונעת סיכונים מיותרים. נשמע לכם טריוויאלי? אז ממש לא. רוב הרכבים שמגיעים לישראל אינם יודעים לדבר את שפתנו.

7. רכב משפחתי שבאמת מתאים למשפחה

גם מלפנים וגם מאחור מציע הקדג'אר מרחב נעים, שימושי ומרווח מאוד. שפע של תאי אחסון מוצעים, כולל תא כפפות גדול ומחזיקי כוסות. החלונות הגדולים מעניקים לבני המשפחה היושבים מלפנים ומאחור את האפשרות ליהנות מנופי הטבע ומבתי העיר. לצד כל אלו, המושבים מעניקים תמיכה ונוחות רבה עם מרחב גדול, בין אם נבחר להסיע מאחור מבוגרים, נערים או ילדים החגורים במושבי בטיחות.

8. תא מטען ורסטילי

עם כל הכבוד לפנאי, רכב צריך להיות שימושי ביומיום ולשרת אותנו במגוון משימות. לפעמים נרצה שטח העמסה גדול ולעיתים נרצה ששקיות הקניות הבודדות שהנחנו מאחור לא יתגלגלו מצד לצד בכל פנייה. תא המטען של הקדג'אר לא רק גדול מאוד, אלא שהתכנון שלו מאפשר שימושיות נדירה: ניתן לחלק אותו לשני חלקים גדולים וכך להפריד בין רכיבי ציוד או לצמצם את השטח לאזור מוגבל. בתוספת מחיר, אפשר לשדרג את תא המטען עם רכיבי אחסון שימושיים במיוחד, כמו תאים צדדיים, ווים לתלייה וכיסוי נשלף שניתן לאחסון בקלות.

9. איזון מרשים בין נוחות נסיעה והתנהגות כביש מדויקת

בפיתוח של מכונית נדרשת לרוב הכרעה קשה בין נוחות נסיעה נעימה ובין התנהלות מדויקת וקשיחה בסיבובים. הניסיון רב השנים של רנו בגישור הלא פשוט הזה בא לידי ביטוי בנוחות הנסיעה המשובחת של הקדג'אר. הנוחות הזו, הן בנסיעות עירוניות והן בנסיעות בינעירוניות, אינה באה על חשבון יציבות רבה, איזון מצוין ואופי בטוח בעת נהיגה מאומצת והתמודדות עם הפתעות לא נעימות על הכבישים.

10. רמת בטיחות שתדאג שתגיעו הביתה בשלום

התנהגות הכביש של רנו קדג'אר בטיחותית מאוד, אבל מהנדסי רנו לא הסתפקו בכך והיא מצוידת במיטב מערכות הבטיחות.

בצד האקטיבי של הבטיחות (מניעת תאונה) כולל קדג'אר מערכות זיהוי סטייה מנתיב, תמרורים ורכב בשטח מת. כמו כן הוא מצויד בתאורה אדפטיבית, ששולטת אוטומטית באורות הגבוהים, במראה פנימית מונעת סנוור, במצלמת רוורס ובתאורות לד בעלות יעילות משופרת בכל מזג אוויר.

בצד הפסיבי (הגנה על הנוסעים בעת תאונה), במבחני הבטיחות האירופיים הרשמיים של Euro NCAP השיג רנו קדג'אר את דירוג הבטיחות המלא, חמישה כוכבים, בין השאר בשל מרכב עמיד ומגונן לצד מערכות הגנה רבות ומגוונות, שידאגו שהמשפחה תגיע הביתה בשלום.

עוד כתבות במגזין

מסלול אופניים בפארק הירקון בתל-אביב

3 מסלולי אופניים לכל המשפחה

שבילי אופניים לכל המשפחה, לא משנה באיזה אזור בארץ אתם גרים, ממש בסמיכות אליכם יש מסלולי אופניים כאלה. הינה שלושה מהם.
רנו קפצ'ר רכב קרוסאובר עירוני, מבט מלפנים

מדוע האירופאים התאהבו ברנו קפצ'ר?

כיצד מצליח הקרוסאובר המסוגנן הזה לשמור על מקומו בראש טבלת המכירות באירופה ברציפות זה שנים ולהדיח לא פחות מ-20 טוענים לכתר?
שירות רנו בעידן הדיגיטלי

חוויית שירות וטיפול ברכב בעידן הממוחשב

העידן הטכנולוגי בענף הרכב חולל מהפכה עולמית גם בתחום הטיפול ברכב שאימץ תפיסת עולם של מתן מעטפת טיפולית מתמשכת. קראו כיצד אנו מיישמים את התפיסה הזו במרכזי השירות שלנו בישראל.
* התמונות להמחשה בלבד, ט.ל.ח. להרחבה אנא ראה/י תנאי השימוש של האתר.