מגזין רנו

רנו קדג'אר: האם ניתן לשפר את אחד מרכבי הפנאי הטובים ביותר שיש?

מאז הוצג באירופה, שבה הרנו קדג'אר את ליבן של מאות אלפי משפחות שבחרו בו כרכב הפנאי המשפחתי שלהן. כעת, עם הצגת גרסה חדשה של הקדג'אר, נשאלת השאלה: האם מהנדסי ומעצבי רנו יצליחו להרים את הרף הגבוה עוד קצת למעלה?
מה בעצם כולל העדכון? הרבה: מנוע משופר, מערכות בטיחות חדשות, עיצוב פנים – וגם עדכונים קלים בעיצוב החיצוני המזוהה כל כך עם הקדג'אר. אז בואו נתחיל עם הלב של כל מכונית: המנוע.

מנוע משופר: מצב Overboost לעקיפה זריזה

מערכות ההנעה של קבוצת רנו, שמפותחות בשילוב עם קונצרן דיימלר/מרצדס, ידועות בעולם ברמה הגבוהה, ביעילות ובעוצמה שלהן. ברנו קדג'אר המעודכן המערכת משתפרת עוד יותר מבעבר. מנוע הטורבו-דיזל בנפח 1.5 ובהספק של 116 כ"ס ליטר זוכה כעת בעולם לכותרת Blue dCi, זאת בזכות מערך שיפורים שעבר ואשר חידד עוד יותר את יכולותיו.

עוצמת המנוע גדלה ובמקביל גם זמינות הכוח. כשהנהג מעוניין לפתח מהירות בפתאומיות, כמו בעת עקיפה, נכנס המנוע למצב Overboost, אז נוספים עוד כוח ומומנט באופן רגעי, הכול לפי הצורך. המנוע זכה לשיפורי העוצמה, אך לא זאת בלבד שצריכת הדלק ופליטות המזהמים לא עלו גם כן, אלא שפליטות המנוע ירדו והוא כעת חסכוני יותר.

תיבת ההילוכים שפועלת במשולב עם המנוע שודרגה אף היא. מדובר בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת מצמד כפול. מספר ההילוכים בה צמח לשבעה. הדבר מאפשר שיפור משמעותי בניצול כוח המנוע, הן בהפקת כוח רב יותר והן ביעילות בצריכת הדלק. למידע נוסף על צריכת הדלק של רנו קדג'אר לחצו כאן.

יפה ונוחה גם מבפנים: תא הנוסעים עולה מדרגה

את רנו קדג'אר קשה לפספס. בכל זאת, הוא מסותת ומלוטש ברמה שלה אפשר לצפות ממעצבי הרכב הגדולים בעולם שעיצבו אותו. הוא בולט ונאה, מבלי להיות חריג, ולכן גם בעדכון הנוכחי נזהרו מעצבי רנו שלא לחולל שינויים דרמטיים ביצירה המיוחדת שלהם. מה בכל זאת התעדכן? נגיעות קלות, שהבולטת בהן היא הנגיעה בפגושים – הם זכו לעדכון וכעת הם מעט אתלטיים ומעודנים יותר.
העיצוב המיוחד של הקדג'אר אינו נעצר רק בחיטובים שמבחוץ. גם בעיצובו הפנימי של רנו קדג'אר הצליחו מתכנניו לגשר בין סביבת מחיה שהיא נעימה מאוד לעין לבין סביבה שגם תפורה היטב לשימוש המשפחה הישראלית: למשל, להבדיל מרבים מכלי הרכב שאפשר למצוא כיום, כאן מערכות ההפעלה דוברות עברית. נוסף על כך, תאי האחסון בדלתות המכונית הוגדלו עוד יותר מאשר בעבר וכעת אפשר לשאת בהם בקבוקים בני 1.5 ליטר. המשענת שבין הנהג והנוסע נעה בגרסה המשודרגת על מסילה, כדי שתתאים בדיוק לכל נהג.

בגרסה המעודכנת של קדג'אר שופרה גם סביבת המחיה בתא הנוסעים תוך שימוש בחומרים רכים ואיכותיים שהשתלבו במרכב וכפתורים ואמצעי שליטה שהוחלפו ביחידות מלוטשות במיוחד.

בטיחות ושימושיות: בלימה אוטונומית ותא מטען ייחודי

על רמת הבטיחות הידועה של דגמי רנו בכלל ושל רנו קדג'אר בפרט אין צורך להרחיב. קדג'אר זכה בדירוג הבטיחות המקסימלי במבחן הבטיחות האירופי יורו NCAP, בזכות יכולותיו הגבוהות הן במניעת תאונה והן בהגנה בעת תאונה בלתי נמנעת. כעת רמת הבטיחות שופרה עוד יותר. בין השאר, מגיע הקדג'אר המעודכן עם מערכת בלימת חירום אוטומטית, במהירות עירונית ובינעירונית, שתגן על הנהג, משפחתו וסביבתו במקרה חירום.
הפן השימושי שבקדג'אר כולל גם את תא המטען הענק והחכם ואת מרחב הפנים המצוין. המרווח גדול מאוד, גם למשפחה שילדיה כבר גדולי ממדים וגם כשצריך לשאת ציוד רב, לביזנס או לפלז'ר. המושבים בקדג'אר זכו לביקורות משובחות ממשפחות וממקצועני רכב וכעת הרמה שלהם עולה עוד יותר, זאת בזכות ליטוש הארגונומיה שבהם, הן באפשרות לכייל את קדמת המושב והן בשימוש בחומרים בצפיפות משתנה במושב עצמו ובתמיכה הטובה יותר בגוף נוסעי המכונית. כדי לדאוג למזג האוויר ברכב, שופר פיזור מיזוג האוויר. היושבים מאחור נהנים גם מצמד שקעי טעינה למכשירים אלקטרוניים.

כאשר המשפחה מעוניינת לצאת אל הטבע, קדג'אר, גם בגרסת 2X4, מעניק לה יכולות שאינן קיימות במרבית כלי הרכב המשפחתיים האחרים. מרווח הגחון של המכונית עומד על 20 סנטימטרים, נתון מרשים שמבהיר כי המכונית יכולה לנוע מעל מכשולים שרכבים אחרים ייתקלו בהם. נוספת לכך מערכת מניעת החלקה שפותחה לאור הניסיון רב השנים של קבוצת רנו-ניסאן, ברכבי השטח הטובים בעולם.

לסיכום: מהנדסי רנו הצליחו שוב

לא פשוט לשפר ולעדכן את אחד מכלי הרכב המשפחתיים הטובים ביותר שאפשר לרכוש כיום, אבל ברנו הצליחו לעשות זאת. רנו קדג'אר כעת מעוצב באופן מושך עוד יותר מבחוץ, בפנים הוא שימושי ונעים יותר, מערכות הבטיחות שלו השתכללו – וגם מערכת ההנעה שלו יעילה וחזקה עוד יותר. מתברר שהשלם אכן גדול מסך חלקיו, וששלל השיפורים הפרטניים ברנו קדג'אר המעודכן הופך אותו לרכב פנאי משפחתי שלם.

עוד כתבות במגזין

מסלולי מירוצים באירופה

מסלולי מרוצים שתוכלו לנהוג בהם

הכירו את מסלולי המרוצים האגדיים באירופה שגם יאפשרו לכם לקחת את מכונית המסלול שלכם למקום הכי טבעי עבורה.
מבט מקרוב על לוח מחוונים של רכב רנו

טיפים מוכחים להפחתת צריכת הדלק

שינויים קטנים בהרגלי הנהיגה יכולים לחסוך לנו הרבה דלק, והינה שבעה כאלה שתוכלו ליישם מייד.
רנו קפצ'ר רכב קרוסאובר עירוני, מבט מלפנים

רנו קפצ'ר: מה גרם לאירופאים להתאהב בה?

כיצד מצליח הקרוסאובר המסוגנן הזה לשמור על מקומו בראש טבלת המכירות באירופה ברציפות זה שנים ולהדיח לא פחות מ-20 טוענים לכתר?