מגזין רנו

מה גרם לאירופאים להתאהב ברנו קפצ'ר?

בממלכת הקרוסאוברים הקטנים שולט מלך אחד בלתי מעורער: רנו קפצ'ר. כיצד מצליח הקרוסאובר המסוגנן הזה לשמור על מקומו בראש טבלת המכירות באירופה ברציפות זה שנים ולהדיח לא פחות מ-20 טוענים לכתר?
העולם התאהב ברכבי קרוסאובר, ודי במבט אחד על הכביש כדי לזהות זאת. הם נמצאים בכל מקום, מושכים אותנו לקנות אותם כתחליף כמעט לכל סוג אחר של מכונית שחשבנו עליו עד כה. הסיבות ברורות: כלי רכב גבוהים כאלה נהנים מתנוחת נהיגה שולטת, כניסה נוחה לרכב, ויותר מכול: מעיצוב שמשאיר מאחור כל סימן לאפרוריות.

רנו קפצ'ר

מה קרה בשנת 2013?

לאופנת הקרוסאוברים הזו יש גם מחיר: רבים מדגמי הקרוסאובר סובלים מבעיות תכנוניות שונות ומשונות שגורמות למרווח לא שימושי בפנים ולעיתים לנוחות נסיעה בינונית ומטה. האם ניתן לפצח את תכנונו של קרוסאובר עירוני כך שיפתור את הבעיות? זה בדיוק מה שקרה בשנת 2013.

בשנת 2013, עם כניסתו של רנו קפצ'ר לשוק הקרוסאוברים הקטנים באירופה, הוא זינק לראש הטבלה. לא משנה כמה מתחרים נכנסו לתחרות במשך השנים, וכיום המספר עומד על 20 מתחרים, הוא שומר על הבכורה בטבלאות המסירות השנתיות ברצף.

מה יש בו ברנו קפצ'ר שמצליח לנער מעליו את המתחרים ולהתבלט במשך זמן רב כל כך? נראה שהסוד טמון בחיבור, שנראה כבלתי אפשרי בתכנון קרוסאובר, בין שלוש תכונות: עיצוב, שימושיות ונוחות.

עיצוב, תנוחת נהיגה, מרווח גחון

כקרוסאובר אי אפשר להתעלם מרנו קפצ'ר. העיצוב שלו מרהיב ובלתי שגרתי. הוא משלב את הסגנון הגבוה והבולט של הסגמנט עם קווי עיצוב קמורים, נעימים מאוד ומודרניים. יש כאלה שמתארים את העיצוב "רכב קונספט חדשני" או "מכונית מהעתיד".

פן נוסף בעיצוב הוא שרנו מאפשרת לרוכשים להוסיף נגיעת עיצוב אישית שלהם. אפשר, למשל, לבחור בין מספר גדול של צבעי גוף, לבחור בצביעה דו-גונית או בגג זכוכית קבוע. הנהגים גם נהנים מתוספות מקוריות לבחירה, שהן גם עיצוביות וגם שימושיות, כמו מגיני רוח, מנשאי אופניים או גגון אווירודינמי ובגרסת INTENSE אפשר ליהנות גם מחישוקי אלומיניום בגודלי 16 ו-17 אינצ' בעיצוב מיוחד.
גם העיצוב בפנים מושך את חובבי החיים הטובים: קווי עיצוב מקומרים, פשוטים ומרהיבים כאחד, עם הגה מעור נעים מאוד לאחיזה ואזור מרכזי של מערכת מולטימדיה מקורית צבעונית עם מסך 7 אינץ' מגע גדול ויעיל. בישראל, המערכת הזו הותאמה במיוחד לקהל הישראלי וניתן לבחור בשפה העברית לתפריטים ולתצוגה.

השילוב הזה שבין תנוחת נהיגה ועיצוב מדויק מבפנים ומבחוץ הופך את הקפצ'ר לקרוסאובר בולט. כל זה נחמד, אבל האם כל הטוב הזה בא על חשבון שימושיות?

שימושיות גבוהה

תכנון הנדסי פורץ דרך ותשומת לב לפרטים

מהנדסי קפצ'ר הצליחו ליצור סביבה מרווחת ושימושית ברמות שאינן מקובלות בתחום רכבי הכביש–שטח הקטנים. המרחק בין צירי הגלגלים הקדמי והאחורי (מרווח סרנים) הוא כ-261 ס"מ, נתון שבו מתהדרות גם מכוניות משפחתיות גדולות יותר. היות שלנתון המרשים נוסף הגובה הרב של הרכב, מקבלת המשפחה מרחב פנימי נדיר, וכל זאת בתוך ממדי חוץ צנועים מספיק כדי לתמרן בקלות ברחובות העיר.
רנו קפצ'ר - תא כפפות גדול במיוחד

רנו קפצ'ר - תא כפפות

בתכנון הפנים הושקעה מחשבה רבה ויצירתיות על כל הפרטים הקטנים. יש מקום לכל פריט: מול הנוסע שליד הנהג ישנה מגירה ייחודית, גדולה ונגישה הרבה יותר מ"תא כפפות" סטנדרטי. תא שימושי נוסף נמצא מעל למערכת המולטימדיה ועוד אחד יעיל במיוחד למרגלות מערכות המיזוג, שבו ניתן להניח את הטלפון ולטעון אותו בקלות. סביב נוסעי רנו קפצ'ר ישנם עוד תאי אחסון רבים ושימושיים. ניתן להתאים אישית פתרונות אחסון נוספים שמוצעים ישירות מהיבואן, כמו משענת יד עם נפח העמסה, תא למשקפי שמש ואפילו קירורית ניידת שמתחברת למצת הרכב.

ומה עם תא המטען – האם העיצוב הפך אותו לסמלי? ממש לא. תא המטען לא רק גדול מאוד, אלא גם ורסטילי במיוחד. אפשר לבחור בין תא מוגדל עם רצפה עמוקה לבין רצפה מוגבהת וקלה יותר להעמסה. בנוסף, את שורת המושבים האחורית ניתן להסיט קדימה ואחורה על מסילה, ובהתאם לשלוט על גודלו של תא המטען.
ומה עם נוחות נסיעה והנאה מנהיגה? גם כאן יש לנו פיצוח.

קרוסאובר שכיף לנהוג בו?

רנו קפצ'ר כמכונית כביש

רכב גבוה הוא רכב שקל להיכנס ולצאת ממנו ושיש לו מרחב פנים מוגדל. כרגיל, יש לזה מחיר: אם הרכב גבוה יותר, הוא נוח פחות ורועש יותר.
כאן נמצא הרכיב השלישי בתכנון ההנדסי הנדיר של רנו קפצ'ר – תכנון שיוצר חוויית נהיגה ונסיעה דומות מאוד לאלה של מכונית כביש מצוינת. עיתונאי רכב בארץ ובעולם מדווחים על רכות נעימה עם ספיגת מהמורות מצוינת. גם הבידוד שלו מרעשים הוא מהטובים בקבוצה, וכשמצרפים את כל זאת לתנוחת הנסיעה הגבוהה והשולטת מתקבלת חוויית נסיעה ייחודית.

התכנון המרוסן והמדויק של המרכב מביא גם להתנהגות כביש בטיחותית ומהנה כאחת. השלדה והצמיגים דואגים שהגוף יישאר צמוד לכביש וגם מדווחים לנהג מבעוד מועד מתי הרכב מגיע לקצה היכולת שלו, למשל בתמרוני חירום קיצוניים. הנהיגה בקפצ'ר נוסכת בנהג ביטחון רב גם במצבים מורכבים ביותר.
לקפצ'ר שורת מנועים לבחירה, וכרגיל בקונצרן רנו, מהטובים שאפשר למצוא כיום בתחום. שני מנועי בנזין מוצעים, בנפח של 0.9 ליטר (90 כ"ס) ו1.2 ליטר (118 כ"ס) . שניהם מצוידים במגדש טורבו ובניהול חכם, שמאפשרים איזון מדויק בין ביצועים וכוח דחף של מנועים גדולים ובין צריכת דלק ויעילות של מנועים קטנים. מנוע ה-1.2 ליטר זכה במיוחד לתשבחות, כמי שמציע יכולת גבוהה בהאצות ביניים, לעקיפות בטוחות ותנועה קלה גם בקצב מהיר.
המנוע הקטן מביניהם מנוהל באמצעות תיבת הילוכים ידנית חדה ומדויקת בת חמישה הילוכים. המנוע הגדול פועל עם תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים מסוג EDC, עם שישה הילוכים. מומחי נהיגה מגדירים את תיבת ההילוכים הזו כ"מרשימה, חלקה ואפקטיבית". נוסף לפעולה החלקה, היא מנצלת היטב את כוחו של המנוע וגם מצליחה להשיג צריכת דלק נמוכה במיוחד.

מי שצריכת הדלק חשובה לו במיוחד יכול גם לרכוש את גרסת הדיזל של רנו קפצ'ר. זו פועלת עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר (90 כ"ס). כמו מנוע ה-1.2 ליטר מנוע זה מספק הרבה מאוד כוח בהאצות ביניים. ובוולט בשקט ובריסון שלו בסביבת מנועי הדיזל ועם טווח נסיעה של למעלה מ-1,000 קילומטר בין תדלוקים (לפי נתוני יצרן), תבקרו הרבה פחות בתחנת הדלק.

עוד כתבות במגזין

רנו קליאו, רכב הסופר מיני מספר 1 באירופה

הסופר מיני שפיצחה את הנוסחה

רנו קליאו היא רכב הסופר מיני הנמכר ביותר באירופה וניצב במקום השני מתוך כלל הרכבים הנמכרים ביותר ביבשת. מה הופך את רנו קליאו ללהיט מכירות?
רנו קדג'אר - רכב פנאי שטח משפחתי

רכב פנאי משפחתי אידיאלי

עשר סיבות טובות ההופכות את רנו קדג'אר לבולטת שברכבי הפנאי המשפחתיים.
מלונות מעוצבים בצרפת - מלון מאמא שלטר בורדו

5 מלונות מעוצבים בצרפת

איפה תיירים יכולים לפגוש את השיק הצרפתי במלוא הדרו? במלונות צרפתיים מעוצבים במיוחד. הינה חמישה מהם.
* התמונות להמחשה בלבד, ט.ל.ח. להרחבה אנא ראה/י תנאי השימוש של האתר.