מגזין רנו

שבעה טיפים מוכחים להפחתת צריכת הדלק

האם חשוב לחמם את המנוע בבוקר? למה מנשא אופניים ריק עולה לנו כסף? ומדוע דחיינות בטיפול הרכב פוגעת לנו בכיס? שינויים קטנים בהרגלי הנהיגה יכולים לחסוך לנו הרבה דלק, והינה שבעה כאלה שתוכלו ליישם מייד.

1. אין צורך לחמם את המנוע בבוקר


יש מי שעוד זוכר שפעם היו פה קרבורטורים (מאיידים) שהצריכו חימום מנוע במשך כמה דקות טרם יציאה לדרך. כיום, שנים רבות אחרי שהופסקו מכירות המכוניות הללו, ברור שאין שום צורך לחמם מכונית לפני שיוצאים לדרך ולבזבז דלק על סיבובי סרק של המנוע. עם זאת, כדאי להמתין שנייה לאחר ההנעה, לשלב הילוך ולצאת לדרך כאשר בקילומטרים הראשונים ניסע באופן רגוע, וזאת כדי לשמן את המערכת ולהגיע לטמפרטורת העבודה האידיאלית. מומלץ גם להימנע ממנוע פועל בעת עצירה, במיוחד אם העמידה תארך מעבר לדקה אחת.

2. גגון? נוריד אותו ונחסוך 10–30 אחוזים מצריכת הדלק

בדיקה שנערכה בארה"ב גילתה שמכונית שנסעה עם מנשא אופניים ריק על הגג צרכה כ-10 אחוזים יותר דלק בהשוואה לנסיעה ללא המנשא. עם אופניים על גבי המנשא צריכת הדלק זינקה בכ-30 אחוזים יחסית לרכב ללא מנשא. גגון לרכב פוגע באווירודינמיות של המכונית ובכך תובע ממנה מאמץ רב יותר בנסיעה. נעדיף לשאת מטען בתוך הרכב, וגם אם אנחנו משתמשים בגגון לנשיאת מטען, נפרק אותו בסיום ההעברה.

3. חם בחוץ? נחנה בצל ונחסוך דלק

מזגן הרכב מתאמץ יותר כאשר הטמפרטורה ברכב גבוהה. חניה במקום מוצל מפחיתה משמעותית את הטמפרטורה בתוך הרכב, ונזדקק לפחות אנרגיה יקרה של פעולת מזגן כדי להביא את פנים הרכב לטמפרטורה נעימה. נוסף על כך, חניה בצל תביא גם להפחתה באידוי הדלק שבמכל.

4. דיאטה לתא המטען שווה לכם כסף

הציצו רגע בבגאז' של המכונית. האם לצד הגלגל הרזרבי, המגבה ומשולש האזהרה תא המטען מלא בכל טוב? אז הבקבוקים המיותרים, הצידנית, הבוסטר הנוסף וארגז כלי העבודה עולים לכם כסף. תא המטען אינו מחסן, וכל קילו שאתם משילים ממנו חוסך לכם דלק. זו גם הסיבה שאם אנחנו עומדים לפני רכישה של מכונית, נעדיף מכונית קלה יותר. על פי הערכה, הפחתה של כל 50 קילוגרם ממשקל המכונית יכולה להפחית כאחוז עד שניים מצריכת הדלק.

5. מהירות גבוהה שורפת דלק

המכונית שלנו בנויה לפעולה אופטימלית במהירות שיוט מקובלת. המהירות האידיאלית משתנה ממכונית למכונית, אבל אפשר להעריך שנסיעה במהירות שנעה בין 80 ל-100 קמ"ש מביאה לצריכת דלק טובה. כמה גופים בעולם בדקו את הפער בצריכת הדלק בין מהירויות שונות ואישרו שהפער בצריכת הדלק גדול. למשל, נסיעה במהירות של 120 קמ"ש לעומת נסיעה ב-90 קמ"ש עשויה להגדיל את צריכת הדלק בשיעור שבין 20 ל-30 אחוזים.

6. נתכנן את הדרך ונחסוך בהאצות ובהאטות

שינויי מהירות, האצה והאטה יזומה מבזבזים אנרגיה, בין אם בצריכת דלק (האצה) ובין אם בהפיכת מהירות לשחיקת חום בבלמים (האטה). היות שכך, נסיעה מתונה, כזו שממעטת ככל האפשר בהאצות ובהאטות, חוסכת הרבה דלק. יש הערכות הטוענות לחיסכון בשיעור של עד 30 אחוזים. זאת, כמובן, מעבר להאטת השחיקה במערכות המכונית. כדי להימנע מההאצות ומההאטות הללו, נעשה ככל שנוכל לחזות את הצפוי לנו בהמשך הדרך. נשמור מרחק מספיק בכדי לא להיות תלויים בבלימות ובהאצות של הנהג שלפנינו. נעריך מראש אם אנחנו צפויים להיעצר ברמזור הקרוב, או שלפנינו משאית החוסמת את הדרך, במקרים כאלה שווה להוריד את הרגל מדוושת ההאצה מוקדם ככל האפשר ולחסוך את הבלימה החדה.

7. נשמור על הרכב במצב תקין

מסננים נקיים שמאפשרים זרימה חלקה של אוויר, דלק ושמנים, גלגלים מכוונים היטב ומערכת הנעה תקינה – כל אלו יחסכו לכם הרבה כסף: לא רק במוסך, אלא גם בתחנת הדלק. מכונית תקינה מאפשרת למנוע לפעול באופן אופטימלי, ללא פגמים שמכבידים על היעילות שלו. כך, למשל, לחץ אוויר לא תקין בצמיגים עלול להעלות את צריכת הדלק באחוז עד שני אחוזים.
הקפדה על נסיעה מתונה וחכמה ברכב תקין תשמור על צריכת הדלק ברמה הנמוכה ביותר שאפשר, ולנו יישאר יותר כסף לדברים חשובים יותר מדלק.

עוד כתבות במגזין

רנו קליאו, רכב הסופר מיני מספר 1 באירופה

הסופר מיני שפיצחה את הנוסחה

רנו קליאו היא מכונית הסופר מיני הנמכרת ביותר באירופה. היא גם ניצבת במקום השני מתוך כלל המכוניות הנמכרות ביותר ביבשת חובבת הנהיגה. מה הופך את רנו קליאו ללהיט מכירות?
רנו זואי, הרכב החשמלי הנמכר באירופה

המהפכה החשמלית של רנו זואי

כיצד כבשה רנו ZOE את פסגת המכירות של הרכבים החשמליים באירופה והפכה לרכב החשמלי הנמכר ביותר ביבשת?
שירות רנו בעידן הדיגיטלי

חוויית שירות בעידן הממוחשב

העידן הטכנולוגי בענף הרכב חולל מהפכה עולמית גם בתחום הטיפול ברכב שאימץ תפיסת עולם של מתן מעטפת טיפולית מתמשכת. קראו כיצד אנו מיישמים את התפיסה הזו במרכזי השירות שלנו בישראל.