מגזין רנו

רנו קליאו: הסופר מיני שפיצחה את הנוסחה

עם מכירות של 298,990 יחידות בשנת 2017, רנו קליאו היא מכונית הסופר מיני הנמכרת ביותר באירופה. היא גם ניצבת במקום השני מתוך כלל המכוניות הנמכרות ביותר ביבשת חובבת הנהיגה. מה הופך את רנו קליאו ללהיט מכירות? פיצוח נוסחה מורכבת באופן מושלם.
בכל תערוכת רכב מוצגות "מכוניות קונספט" מלהיבות בעיצוב שנלקח מסרט מדע בדיוני. בפועל, כאשר הרכב מגיע לייצור סדרתי, הוא נראה הרבה יותר סטנדרטי. הפער הזה נובע מעובדה אחת פשוטה: ייצור רכב מחייב פשרות ואיזונים. פשרה בין עיצוב מרשים לבין פרקטיות ומרחב פנים, איזון בין התנהגות ספורטיבית לבין נוחות הנסיעה והחיסכון בדלק, ועוד. מעטים הרכבים שהצליחו לפצח במדויק כיצד לבצע את האיזונים האלה. רנו קליאו הוא מסוג הרכבים האלו.

רנו קליאו

המסורת לא פוגעת בחדשנות

לרנו קליאו יש מסורת ארוכה. תחילתו של הדגם בשנת 1990 ומאז עלו על כבישי העולם 4 דורות שלו בזה אחר זה, תוך שהוא קוטף פעמים את התואר "מכונית השנה" באירופה. המסורת שצבר הדגם לא מונעת מרנו, קונצרן הרכב הגדול בעולם, לבחון כל הזמן כיצד לקלוע במדויק לרצונותיהם וצרכיהם של צרכני הקצה.

הדגם הנוכחי של הקליאו משלב את כל הידע שנצבר במהלך השנים ומציג תוצאה שמצליחה לפצח באופן מרשים במיוחד מה צריכים ורוצים צרכני הקצה למצוא ברכב סופר מיני.

עיצוב

החזון של לורנס ואן-דה-אקר מתגשם

נתחיל בעיצוב. בעולם מלא אפשרויות, אחד הדברים שצרכני הקצה מחפשים הוא עיצוב מבודל. כאן טמון מוקש: בין עיצוב מבודל לעיצוב חריג עובר גבול דק מאוד. עברתם אותו? יש לכם ביד מוצר קשה לעיכול.

מבט על הקליאו, בכל זווית, מגלה שהמעצב האגדי של רנו, לורנס ואן-דה-אקר, הצליח לעמוד במשימה במדויק. אפשר לדבר על קימורים, על איך נכון לעצב גריל ואיך כדאי לעצב אחוריים ספורטיביות, אבל עזבו את הפרטים ובואו נדבר על התוצאה הכוללת: הקליאו פשוט נראית נכון. היא ספורטיבית מצד אחד, עם עיצוב שונה שמתבלט בכביש, אבל יחד עם זאת הוא גם עיצוב מאוד זורם ונעים לעין, עיצוב שקל להתאהב בו.

ומה קורה כשנכנסים פנימה? העיצוב הייחודי שבחוץ זורם פנימה אל תוך הרכב עם לוח מחוונים ספורטיבי, מסך מולטימדיה נעים ואיכות חומרים שאופיינית לסגמנטים גבוהים בהרבה. כלומר, קניתם סופר מיני, קיבלתם תחושה של רכב מנהלים קטן.

בשורה התחתונה: הקליאו גרמה גם לכתבי הרכב הקשוחים ביותר בעולם להתאהב בה ממבט ראשון. וגם ממבט שני – כשנכנסו אל הרכב.

ביצועים ורסטיליים

מכונית עירונית שיודעת להתבלט גם בבין-עירוני

מכונית סופר-מיני היא ביסודה רכב עירוני. היא קטנת ממדים ככל האפשר והמנועים שלה צנועים ואמורים לספק בעיקר חיסכון בדלק והאצה סבירה ברמזורים. נקודות התורפה של מכוניות סופר מיני מתגלות בנסיעות בין עירוניות, כשהן צריכות לדעת להציג ביצועים שמסתכלים למכוניות גדולות יותר בעיניים.
על פניו, מציעה הקליאו מנועים קלאסיים לרכב עירוני: החל ממנוע 0.9 ליטר טורבו בנזין עם כושר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש שעומד על 12.2 שניות, וכלה במנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר המספק 118 כ"ס ובעל כושר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש שעומד על 9.4 שניות בלבד. וזה מבלי להזכיר את גרסאות הספורט של הקליאו – RS Trophy בעלת הספק של 220 כ"ס וכושר האצה של 6.6 שנ' מ-0 ל-100.

ההפתעה מגיעה כשמוציאים את הקליאו מהעיר. שם, המנוע צריך לדעת להפיק זמינות כח שתאפשר להאיץ ממהירות גבוהה למהירות עוד יותר גבוהה ותאפשר עקיפות בטוחות.
האם המנועים העירוניים יעמדו במשימה? כך תיאר את החוויה כתב הרכב קובי ליאני (פורסם במדור הרכב של walla): "משאית שחתכה בחדות מהנתיב הימני אל האמצעי בו נסענו, אילצה אותנו להאט ולהאיץ שוב לעקיפה בנתיב השמאלי ואז המנוע הקטן בחזית גם אמר את דברו. 1,200 סמ"ק יש לו בסך הכל, אבל בעזרת מגדש טורבו הוא מצליח גם להיות גמיש וחזק. לחיצה בריאה על דוושת הדלק משחררת ללא עכבות מהמנוע כוח מוחשי (120 כ"ס ב-4,900 סל"ד וכן 19.3 קג"מ ב-2,000 סל"ד) ותיבת ההילוכים כפולת המצמדים מגיבה במהירות בהורדה של שני הילוכים. תחושת הכוח דומה לזו המגיעה ממנועי 2,000 סמ"ק".

לא בכדי נחשבת רנו למובילה עולמית בתחום המנועים: היא יודעת כיצד להוציא ממנועים צנועים, ירוקים וחסכוניים - ביצועים גדולים ומרהיבים. לא סתם חובבי הקליאו אומרים שבכל קליאו יש נשמה של קליאו.

נוחות נסיעה ופרקטיות

ברוכים הבאים לאירופה

המטבע בו משלמים על ביצועים ספורטיביים הוא בדרך כלל נוחות נסיעה. רכבים ספורטיביים הם נמוכים יותר, רועשים יותר, ועם מתלים נוקשים יותר שמשככים פחות טוב מהמורות.
גם כאן הקליאו הגיעה לאיזון מושלם. בצד ביצועים ספורטיביים ואחיזת כביש גבוהה במיוחד בכבישים מפותלים, היא מספקת את נוחות הנסיעה האופייניות למכוניות אירופיות, בתוספת בידוד רעשי חוץ שמזכיר באיכותו רכבים בסגמנט גבוה יותר.

ומה לגבי פרקטיות? בדרך כלל עיצוב ספורטיבי ודרמטי פוגם בגודל תא המטען ובמרווח הפנים. התכנון המוקפד של הקליאו פיצח גם את הנוסחה הזו: למרות שמדובר ברכב סופר מיני ספורטיבי, ניתן לשבת בו בנוחות בתפוסה מלאה גם בנסיעה ארוכה. הרכב מספק מרחב כתפיים, מרפקים וברכיים מצוין בהשוואה לשאר המכוניות בסגמנט, ובנוסף גובה המושבים מהרצפה יוצר נוחות למבוגרים שלא צריכים לשבת עם ברכיים מוגבהות.
רנו קליאו מבט מקרוב תא המטען

תא המטען של רנו קליאו

גם נפח תא המטען אינו צנוע ועומד על 300 ליטר. כאשר המושבים האחוריים מקופלים נפח האחסון צומח לנפח מרשים של 1,146 ליטר.
רנו קליאו - מערכת מולטימדיה

מערכת מולטימדיה Media Nav

האבזור העשיר המוצע כבר בדגמי הבסיס של הקליאו, מוסיף לחוויית הנוחות והכיף, וחבילות שדרוג נוספות מוסיפות עוד לחוויה האקסקלוסיבית.

לסיכום: מבט על הקליאו הוא מבט על עצמנו

ההצלחה של הקליאו אינה מפתיעה. הסופר מיני הנמכרת באירופה הצליחה לפצח במדויק את כל מה שחשוב לאלה המחפשים רכבי סופר מיני: רכב ורסטילי שמאפשר ביצועים ונוחות נסיעה גם בתוך העיר וגם מחוצה לה, שנראה מצוין מבחוץ ומפנק מבפנים, כל זאת תוך חיסכון בדלק ופרקטיות גבוהה. למעשה, מבט על הקליאו הוא מבט על הצרכים המדויקים של הצרכנים.

מתברר שלקונצרן הרכב הגדול בעולם יש את הכלים, הידע והניסיון לתת לצרכנים בדיוק את מה שהם רוצים. ומעבר לכך.

עוד כתבות במגזין

רנו טווינגו, מכונית עירונית קומפקטית - מבט מהצד ברחוב עירוני

מכונית עירונית? הכירו את רנו טווינגו

תכנון הנדסי מבריק, יכולת תמרון וחשיבה יצירתית על הפרטים הקטנים. רנו טווינגו היא המלכה העירונית הבלתי מעורערת.
מסלול אופניים בפארק הירקון בתל-אביב

3 מסלולי אופניים לכל המשפחה

שבילי אופניים לכל המשפחה, לא משנה באיזה אזור בארץ אתם גרים, ממש בסמיכות אליכם יש מסלולי אופניים כאלה. הינה שלושה מהם.
רנו זואי, הרכב החשמלי הנמכר באירופה

המהפכה החשמלית של רנו זואי

כיצד כבשה רנו ZOE את פסגת המכירות של הרכבים החשמליים באירופה והפכה לרכב החשמלי הנמכר ביותר ביבשת?
* התמונות להמחשה בלבד, ט.ל.ח. להרחבה אנא ראה/י תנאי השימוש של האתר.