מגזין רנו

שלושה מסלולי אופניים לכל המשפחה

כמעט מיליון ישראלים רוכבים על אופניים בשבילי ישראל, אך מעט מהם עושים זאת ברכיבה משפחתית. אחת הסיבות לכך היא שחלק מהמסלולים מצריכים טכניקה וניסיון, חלק מהם מצריכים כושר גבוה ולא כולם מתאימים לכל בני המשפחה. כדאי לדעת שיש גם אפשרות אחרת: שבילי אופניים לכל המשפחה. לא משנה באיזה אזור בארץ אתם גרים, ממש בסמיכות אליכם יש מסלולי אופניים כאלה. הינה שלושה מהם.

עמק הארזים ועמק מוצא בפארק ירושלים

פארק ירושלים הוא טבעת ירוקה באורך של 45 ק"מ המקיפה את ירושלים במטרה לשמור על הטבע הייחודי שסביבה. הטבעת עוברת דרך פארק המסילה, עמק רפאים, עמק מוצא ועמק הארזים, נחל צופים ומשם בחזרה אל העיר העתיקה למבנה החאן. עמק הארזים משתרע בין סיבוב מוצא למחלף גולדה מאיר.
8 ק"מ

חורבת תלם ועינות תלם

איך להגיע:
נוסעים על כביש 1 מכיוון תל אביב לירושלים. יורדים במחלף מוצא ונצמדים לנתיב השמאלי. פונים שמאלה לכיוון מבשרת ציון וכ-150 מטר לאחר הפנייה יורדים ימינה לדרך כורכר המתאימה לנסיעה גם ברכב פרטי. ממשיכים על שביל הכורכר כק"מ וממש לפני שהשביל מתעקל בחדות ימינה, פונים שמאלה וממשיכים בנסיעה קצרה עד עינות תלם.

תיאור המסלול

מסלול האופניים מתחיל בחורבת תלם ועינות תלם ומציע נוף מקסים המשלב בין חורש טבעי לטרסות שעליהן בוסתנים עם עצי שקד, רימון ועצי פרי נוספים. כדאי לטייל קודם בחורבת תלם ולראות את שרידי המבנים ואת שלושת המעיינות שסביבם נבנתה מערכת השקיה קדומה הנקווית אל תוך בריכות.

הרכיבה נעשית בעיקר באזור מישורי, ותוואי השביל הוא על פי פיתוליו של נחל חלילים הזורם ממש במקביל לו. לאורך כל המסלול אפשר ליהנות מן הטבע של הרי ירושלים ומהנוף של החורש הטבעי עם סבך הצמחייה, המשמש מקום מחיה גם לבעלי חיים כמו צבאים, ציפורים ומכרסמים. לאחר רכיבה של כק"מ במישור יש לחצות בזהירות כביש ולהתחיל עלייה קלה במעלה גבעה. לאחר כחצי ק"מ נפגשים בכביש נוסף. המעוניינים לרכוב בעלייה תלולה יותר יכולים לפנות שמאלה, להשתלב עם הכביש המתפתל ולהמשיך בטיפוס מאתגר אל אנדרטת התאומים הנראית מן השביל, אנדרטה לזכר חללי אסון התאומים, שממנה תצפית יפה על האזור.

אלו שמוותרים על הטיפוס המאתגר חוצים את הכביש וממשיכים ברכיבה על השביל המרכזי. מול שביל הרכיבה נראים שרידי היישוב הערבי ליפתא. ממשיכים לרכוב כק"מ ומגיעים אל סוף מסלול עמק הארזים ולתצפית על העיר. לאחר הפסקה מסתובבים ורוכבים חזרה לעבר עינות תלם.

נוף אורבני: מהירוק אל הלבן של תל אביב

תל אביב היא עיר קלאסית לטיול אופניים, והיא מתחילה להזכיר בירות אופניים כמו אמסטרדם וברלין. המסלול שנציע עובר בחלקה הירוק של תל אביב: פארק הירקון, ממשיך אל הים ואל נמל תל אביב וממשיך דרומה אל עבר מרכז תל אביב והעיר הלבנה. זוהי דרך לראות את תל אביב מזווית אחרת, על כל הרבגוניות שבה.
8 ק"מ

דיזנגוף סנטר
(ניתן גם לרכוב חזרה מכל אחת מנקודות הציון בדרך ולסיים בנקודת הפתיחה)

איך להגיע:
למגיעים באיילון דרום יש לפנות שמאלה בשדרות רוקח, למגיעים באיילון צפון לפנות בשדרות רוקח ימינה. המסלול הוא חד כיווני. ניתן להחליט לעשות רק חלק ממנו (למשל עד נמל ת"א) ולרכוב חזרה. אם רוצים לעשות את המסלול כולו, עדיף להשאיר רכב בחניון דיזנגוף סנטר או בחניה אחרת בסביבה.

תיאור המסלול

נקודת היציאה היא תחנת הרכבת מרכז הירידים. רוכבים לכיוון דרום אל עבר פארק הירקון, הריאה הירוקה של תל אביב. הרכיבה בפארק נעשית לאורך נחל הירקון עד לים. המסלול לאורך הנחל הוא סלול ולכן מתאים גם לקטנטנים במשפחה. ממשיכים ברכיבה מערבה, עוברים את האגם הגדול והאגם הקטן ואת המדשאות הרחבות שסביבם. יש לקחת בחשבון שפארק הירקון, במיוחד בשבת, עמוס אנשים ויש להתאים לכך את קצב הרכיבה. הדרך מוצלת וכיפית ואפשר לעצור גם בעצמכם לפיקניק או לליטוף חיות בפינת החי במקום.

לאחר מכן יוצאים מפארק הירקון וממשיכים עד נמל תל אביב, נסיעה האורכת כ-20 דקות. אפשר לעצור לסיבוב בנמל ת"א וליהנות מהאווירה התוססת שבו. ממשיכים לרכוב דרומה לכיוון חוף מציצים. לאחר נסיעה לאורך החוף נפנה שוב מזרחה אל שדרות בן-גוריון היפות והירוקות. אם לא אכלתם בנמל ת"א, גם כאן תמצאו שפע של בתי קפה לשבת בהם. בסוף השדרה נגיע אל כיכר רבין רחבת הידיים שבה ממוקם גם בניין העירייה. נמשיך את הרכיבה דרומה ברחוב אבן גבירול המקביל לכיכר. נמשיך ממנו לשדרות ח"ן, רכיבה שהיא מעט בעלייה, ונראה את בתי העיר הלבנה שנבנו בסגנון באוהאוס. החלק האחרון של המסלול הוא שדרת בן ציון שבה הרכיבה נעשית בירידה קלה ובצל. סיום המסלול הוא בדיזנגוף סנטר הנמצא בקצה השדרה.

מסלול עין השופט–הזורע: הקסם של רמות מנשה

אזור רמות מנשה הוא אזור יפהפה של גבעות עגלגלות שבו ניתן לראות גם שטחים פתוחים המתמלאים בחורף ובאביב בפרחים, וגם אזורים מיוערים המספקים צל והופכים את הרכיבה לנעימה במיוחד. לצד ערוצי הנחלים, הזורמים כל השנה, ישנו סבך של צמחי מים כמו פטל קדוש, הרדופים, קנה מצוי ועוד. הצמחייה כוללת גם אלונים שנותרו מיערות האלונים הטבעיים שכיסו בעבר את האזור. הרכיבה אינה כוללת שיפועים גדולים או קטעים מאתגרים, אך גם המתקדמים ימצאו עניין במסלול. ניתן לבחור בטבעת הצהובה שהיא המסלול הקצר יותר, בטבעת הכחולה שהיא המסלול הארוך יותר, ואפשר גם לשלב בין השניים. נתאר את המסלול הצהוב:
13 ק"מ

חניון החרובים

איך להגיע:
מכביש 66, כביש יקנעם–מגידו, יש לפנות על פי השילוט אל פארק מנשה ונחל השופט. לאחר הכניסה פונים דרומה לדרך סלולה. הדרך בתחילתה עוברת לאורך נחל גחר, ממשיכים עם השביל המתעקל בחדות ימינה עד ההגעה לצומת דרכים, בצומת פונים שמאלה וממשיכים לאורך תוואי הדרך עד ההגעה אל חניון החרובים .

עוד כתבות במגזין

5 חולות צבעוניים במכתש רמון | מגזין רנו

סלפי עם גמל

הנסיעה לאילת ממש לא חייבת להיות משעממת. הנה כמה נקודות מפתיעות על הדרך.
מה צריכה לכלול ערכת הקפה שלכם | מגזין רנו

הכינו את הפק"ל

מה צריכה לכלול ערכת הקפה המושלמת לטיולים, ומה חובה לבדוק לפני שיוצאים לדרך.
רנו קדג'אר - רכב פנאי שטח משפחתי

רכב פנאי משפחתי אידיאלי

עשר סיבות טובות ההופכות את רנו קדג'אר לבולטת שברכבי הפנאי המשפחתיים.