רנו

ספורט מוטורי

הדפסשלח לחבר
רנו
פורמולה 1

פורמולה 1

 

סדרת המירוצים הותיקה ביותר בעולם הספורט המוטורי. מדי שנה, במהלך 8 חודשים (מחודש מרץ ועד אוקטובר), מתחרות על הפרס הגדול (גראנד פרי) כ- 10 קבוצות, עם 20 נהגים. בסיום העונה נקבע אלוף העולם לנהגים ואלופת העולם לקבוצות. כל קטגוריה, לאחר שקלול הניקוד שנצבר במהלך 15-20 המירוצים שנערכים במהלך העונה.

האליפות נסמכת על שולחנה של ה- FIA, הפדרציה הבינלאומית למירוצי מכוניות, והיא גם זו הקובעת סדרה של תקנות (הוראות) טכניות למכוניות המירוץ. ההוראות מגדירות נפח מנוע, מידות, מה מאושר טכנית ומה לא וכמובן כללי בטיחות להגנת הנהג. מכונית שנבנית על פי תקנות אלו היא מכונית פורמולה 1.

 

תחרויות ה- Grand Prix זוכות לחשיפה תקשורתית הגבוהה ביותר בתחום של ספורט מוטורי. הרייטינג העולמי של כל מירוץ במהלך העונה, עומד על כ- 350 מיליון צופים ביותר מ- 160 מדינות, עם סך צפיות של כשישה מיליארד במהלך עונה שלמה.

פורמולה 1

הצלחה של רנו בפורמולה 1 - !We are the champions

 

דאבל הסטורי לרנו :

רנו- אלופי פורמולה 1 לשנת 2005 בדירוג היצרנים

פרננדו אלונסו - הנהג של רנו הוא אלוף פורמולה 1 לשנת 2005 בדירוג הנהגים

 

רנו הייתה בעבר אלופת עולם בפורמולה (בשנים 1992-1997), כשהיא נשענת קדמה טכנולוגית ומכוונת לתדמית ספורטיבית. עניין שעשתה בו שימוש במכוניות קומפקטיות-קטנות מתוצרתה.

 

בשנת 2002 קבלה רנו החלטה אסטרטגית להשקיע במירוצי פורמולה 1 הן בפיתוח והן בהחתמת טובי

הנהגים, ביניהם כמובן פרננדו אלונסו מי שמוביל את טבלת האליפות השנה תוך שהוא מביס פעם אחר

פעם את מיכאל שומאכר מפרארי, שהיה המלך הבלתי מעורער עד עתה. פטריק פור, נשיא רנו :1F "שנת

2005 הולכת להיות רגע של אמת".

 

כאשר חזרנו בשנת 2002 הצבנו לעצמנו יעדים שאפתניים והצלחנו להשיג אותם בכל פעם.

אנו יודעים איזה סוג של מעורבות (INVOLVEMNT), נחישות, (DETERMINATION) ותשוקה (PASSION) דרושים כדי לנצח. 3 היסודות הללו נוצרו כדי להמשיך קדימה ולהשיג את אליפות העולם בפורמולה 1 בשנים 2005 ו- 2006.

 

כדי להצליח עלינו לזכות בשתי המכוניות בכל מירוץ. מכוניות המרוץ שלנו הן 100% רנו, כלומר

פיתוח גם של מנוע וגם של שילדה.

מבחינתנו החתימה של 100% רנו היא אתגר אותנטי למותג, שממחיש את השאיפה של רנו

לזכות בפורמולה 1 במובן הרחב, גם הספורטיבי וגם הטכנולוגי.

 

פורמולה 1

הידעת ?    

(באדיבות אתר YNET הכתבה מתאריך 20.5.05)

 

 הרייטינג העולמי של כל מירוץ במהלך העונה, עומד על כ- 350  מיליון צופים ביותר מ- 160 מדינות, עם סך צפיות של כשישה מיליארד במהלך עונה שלמה. רוצים פרופורציות? מדובר בחשיפה דומה לזו של המשחקים האולימפיים או אליפות העולם בכדורגל. ההבדל הוא שאירועים אלה נערכים פעם במספר שנים  בלבד.

 

בכל מסלול מירוץ - מתוך ה- 19 שיערכו העונה - מתקבצים בממוצע כ- 100,000 צופים. מי שלא יהיה שם, יוזמן לעשות שימוש ב- 600 עיתונאים וצלמים מ- 54 מדינות המסקרים באופן קבוע את האירוע מדי  שבועיים.

 

מחיר מכונית פורמולה 1 שמשתתפת במירוץ (בניגוד לכזו שהשתתפה, אך "יצאה לפנסיה" וניתנת לרכישה על-ידי בעלי ממון פרטיים), אינו רלוונטי. לא ניתן לאמוד את ההשקעה האדירה בחומר האקזוטי המרכיב את הכלי (בעיקר חומרים קלים, מרוכבים וסופר-חזקים כמו סיבי פחם, מגנזיום, טיטניום,  דבקים שונים), ועוד פחות מכך בשעות עבודה.

 

בזמן התדלוק מתמלא המיכל של מכונית פורמולה 1 12 ליטר בשנייה. אגב, משקל הצינור אותו בקצב של נושא המתדלק הוא 40 ק"ג. לכן הוא נעזר בחבר. צינור הדלק מתחבר למכונית כשנייה וחצי בלבד לאחר   שעצרה לחלוטין.

 

במהלך מירוץ חם במיוחד, עלולה הטמפרטורה בתא להגיע אל מעבר ל- 50 מעלות. במירוצים קשים במיוחדף   מאבד הנהג עד 4.5 ליטר של נוזלים. רק מחצית מכך הוא יכול לשתות במהלך המירוץ ובעזרת קשית.

  

חום הדיסקים הקדמיים במכונית פורמולה 1 עשוי להגיע ל-1000 מעלות צלזיוס. לכן הם מוחלפים לאחר   כל מירוץ. חום הצמיג עשוי להגיע ל- 120 מעלות צלזיוס. החלפת הילוך מתבצעת תוך 25 אלפיות השנייה.

 

להלן רק חלק מאמצעי השליטה העומדים לרשות נהגי קבוצת רנו על הגה המכונית: הפעלה או ביטול בקרת אחיזה, קשר עם הפיטס, שליטה על התערובת, מפות שונות לתפקוד מצערת, שתי מפות נפרדות לתפקוד בקרת אחיזה, בקרת דיפרנציאל, מתג הגבלת מהירות, מתג ביטול מגביל סל"ד, מצמד והילוכים, ואלה רק מחצית.

 

השמועה אומרת כי מיכאל שומאכר למשל, משנה במהלך הקפה אחת מספר פעמים את חלוקת עומס הבלימה לפנים-אחור, בהתאם לסוג הפנייה המתקרבת. אחד הדברים שעושים אותו מיוחד כל-כך, ומהיר כל-כך,  ואלוף מספר רב כל-כך של פעמים.

 

 

פורמולה 1 הוא הספורט היחיד בו הגוף נאלץ להתמודד עם כוחות פיתול כה גדולים. הגוף למשל מניע את הידיים ימינה בפנייה, אך נדחף בכוח של מספר ג'י לשמאל, באותה עת. בסוף הישורת של מסלול ברצלונה, מגיעים הנהגים עד ל- 5.5 ג'י. בפניות רבות יש ג'י צדי גבוה במיוחד. כמו טייסי קרב, רק  בלי חליפת לחץ...

 

הזמן נסיעת מבחן

נשמח לעמוד לרשותך בכל עת


אנא מלא את פרטיך ונציגנו ישוב אליך בהקדם.
יש לבחור דגם מן הרשימה
פרטי התקשרות
יש למלא שם פרטי
יש למלא שם משפחה
יש להזין מס' טלפון להתקשרות ללא רווח או סימן מקף
יש למלא כתובת דוא"ל תקינה
יש לסמן כן/לא בדבר אישור קבלת חומר פרסומי


תודה שפנית אל רנו.
בקשתך נקלטה במערכת, נציגנו יצור איתך קשר בהקדם.





אירעה שגיאה. אנא נסה שנית מאוחר יותר.


צור קשר

נשמח לעמוד לרשותך בכל עת


אנא מלא את פרטיך ונציגנו ישוב אליך בהקדם.
פרטי התקשרות
יש להזין שם פרטי
יש להזין שם משפחה
יש להזין מס' טלפון להתקשרות ללא רווח או סימן מקף
יש להזין כתובת דוא"ל תקינה
פרטי הפניה
יש לסמן כן/לא בדבר אישור קבלת חומר פרסומי


תודה שפנית אל רנו.
בקשתך נקלטה במערכת, נציגנו יצור איתך קשר בהקדם.





אירעה שגיאה. אנא נסה שנית מאוחר יותר.